"Schumi" po raz dziewiąty!

Michael Schumacher z teamu Ferrari wygrał w niedzielę wyścig o Grand Prix Francji na torze Magny-Cours, dziesiątą eliminację mistrzostw świata Formuły 1. Jest to dziewiąte zwycięstwo Niemca w tym sezonie.

Broniący tytułu mistrza świata Schumacher nie ukończył tylko jednego wyścigu w tym roku - Grand Prix Monaco. Na torze ulicznym w Monte Carlo wygrał Włoch Jarno Trulli z Renault.

W niedzielę Schumacher wyprzedził - startującego z pole position - Hiszpana Fernando Alonso z Renault oraz Brazylijczyka Rubensa Barichello z Ferrari.

Niemiec stanął na najwyższym stopniu podium po raz 79. w karierze. Odniósł zarazem siódme zwycięstwo w GP Francji. Wcześniej wygrywał tę imprezę w latach 1994-95, 1997-98 i 2001-02.

Niemiec poprawił wynik uzyskany przed własną publicznością przez Alaina Prosta. Francuz zwyciężał sześciokrotnie w 1981, 1983 i 1993 roku oraz trzy razy z rzędu w latach 1988-90.

Alonso, który rozpoczął wyścig z pole position, nie pozwolił się wyprzedzić na starcie Schumacherowi.

Najlepszym startem popisał się jednak Trulli, który już na pierwszych metrach przesunął się z piątej na trzecią pozycję, wyprzedzając Szkota Davida Coultharda (McLaren-Mercedes) i Brytyjczyka Jensona Buttona (BAR-Honda).

Na pierwszym wirażu Coulthard stracił czwartą pozycję na rzecz Buttona. Na następnych miejscach znaleźli się Kolumbijczyk Juan Pablo Montoya (Williams-BMW) oraz ubiegłoroczny wicemistrz świata, Fin Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes).

Taka kolejność utrzymała się przez dziesięć okrążeń, bowiem między 11. a 15. rundą miała miejsce pierwsza seria wizyt w boksie.

Po niej Alonso, który jako jeden z ostatnich kierowców zmienił opony, wrócił na tor na pierwszej pozycji, przed Schumacherem i Trullim.

16. okrążenie przyniosło awarię silnika w bolidzie BAR-Honda prowadzonym przez Takumę Sato.

Kolejność w czołówce wyścigu nie uległa zmianie do 29. okrążenia, kiedy - jako pierwszy - do boksu zjechał Schumacher. Po drugiej serii zmiany opon Niemiec objął prowadzenie, a Alonso wrócił na tor na drugim miejscu przed Trullim.

Na 44. okrążeniu po raz trzeci Schumacher zjechał z toru. Gdy wrócił - tracił do Alonso zaledwie dziesięć i pół sekundy. Dwie rundy później także Hiszpan postanowił zmienić opony, ale mechanicy francuskiego teamu nie popisali się, bowiem jego postój trwał ponad osiem sekund.

Kolejność na dwóch pierwszych miejscach nie uległa już zmianie. Natomiast do samej mety toczyła się zacięta walka o trzecią i czwartą pozycję. Przez ostatnie okrążenia Trulli musiał odpierać ataki Buttona, a następnie Barrichello.

Na 52. okrążeniu Button wrócił na tor po wizycie w "pit stopie" na czwartej pozycji, między Trullim i Barrichello. Jednak chwilę później Brazylijczyk odważnie zaatakował go i wyprzedził na wirażu o nazwie Adelajda.

Najbardziej zaskakujące wydarzenie niedzielnego wyścigu miało miejsce na 12 okrążeń przed metą - Schumacher po raz czwarty zjechał z toru. W tym momencie miał blisko półminutową przewagę nad Alonso.

Wizyta w boksie zajęła mu niespełna sześć sekund i wrócił do rywalizacji z przewagą blisko siedmiu sekund nad Hiszpanem. Nowe opony pozwoliły mu powiększać dystans nad rywalami na torze Magny- Cours, który ma najbardziej gładką nawierzchnię ze wszystkich obiektów, na jakich startują kierowcy Formuły 1.

Na ostatnich wirażach przed metą Barrichello dość nieoczekiwanie wyprzedził Trulliego i odebrał mu trzecie miejsce.

1. Michael Schumacher (Niemcy/Ferrari) 1:30.18,133

2. Fernando Alonso (Hiszpania/Renault) strata 8,329 s

3. Rubens Barrichello (Brazylia/Ferrari) 31,622

4. Jarno Trulli (Włochy/Renault) 32,082

5. Jenson Button (W.Brytania/BAR-Honda) 32,484

6. David Coulthard (Szkocja/McLaren-Mercedes) 35,520

7. Kimi Raikkonen (Finlandia/McLaren-Mercedes) 36,230

8. Juan Pablo Montoya (Kolumbia/Williams-BMW) 43,419

9. Mark Webber (Australia/Jaguar-Cosworth) 52,394

10. Marc Gene (Hiszpania/Williams-BMW) 58,166

11. Christian Klien (Australia/Jaguar-Cosworth) 1 okr.

12. Giancarlo Fisichella (Włochy/Sauber-Petronas) 1 okr.

13. Felipe Massa (Brazylia/Sauber-Petronas) 1 okr.

14. Cristiano da Matta (Brazylia/Toyota-Panasonic) 1 okr.

15. Olivier Panis (Francja/Toyota-Panasonic) 2 okr.

16. Nick Heidfeld (Niemcy/Jordan-Ford) 2 okr.

17. Giorgio Pantano (Włochy/Jordan-Ford) 3 okr.

18. Gianmaria Bruni (Włochy/Minardi-Cosworth) 4 okr.

Klasyfikacja MŚ kierowców:

1. Michael Schumacher (Niemcy/Ferrari) 90 pkt

2. Rubens Barrichello (Brazylia/Ferrari) 68

3. Jenson Button (W.Brytania/BAR-Honda) 48

4. Jarno Trulli (Włochy/Renault) 46

5. Fernando Alonso (Hiszpania/Renault) 33

6. Juan Pablo Montoya (Kolumbia/Williams-BMW) 25

7. Takuma Sato (Japonia/BAR-Honda) 14

8. Ralf Schumacher (Niemcy/Williams-BMW) 12

9. David Coulthard (Szkocja/McLaren-Mercedes) 12

10. Giancarlo Fisichella (Włochy/Sauber-Petronas) 10

. Kimi Raikkonen (Finlandia/McLaren-Mercedes) 10

12. Felipe Massa (Brazylia/Sauber-Petronas) 5

. Olivier Panis (Francja/Toyota-Panasonic) 5

14. Cristiano da Matta (Brazylia/Toyota-Panasonic) 3

. Mark Webber (Australia/Jaguar-Cosworth) 3

. Nick Heidfeld (Niemcy/Jordan-Ford) 3

17. Timo Glock (Niemcy/Jordan-Ford) 2

18. Zsolt Baumgartner (Węgry/Minardi-Cosworth) 1

Klasyfikacja MŚ konstruktorów:

1. Ferrari 158 pkt

2. Renault 79

3. BAR-Honda 62

4. Williams-BMW 37

5. McLaren-Mercedes 22

6. Sauber-Petronas 15

7. Toyota-Panasonic 8

8. Jordan-Ford 5

9. Jaguar-Cosworth 3

10. Minardi-Cosworth 1

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas