Nakrętka koła powodem pożaru w bolidzie Heidfelda

Team Renault poinformował, że przegrzana nakrętka koła była przyczyną pożaru w bolidzie Nicka Heidfelda podczas niedzielnego wyścigu o Grand Prix Węgier, 11. eliminacji mistrzostw świata Formuły 1. Niemiec zakończył start na torze Hungaroring na 25. okrążeniu.

Nick Heidfeld obok swojego bolidu
Nick Heidfeld obok swojego boliduAFP

Heidfeld znajdował się na odległej pozycji, gdy zjechał zmienić opony do boksu. Przy wyjeździe z alei serwisowej z jego podwozia, z okolic osi lewego tylnego koła, zaczęły sypać się iskry. Chwilę później bolid się zapalił, kierowca zatrzymał go na poboczu i pospiesznie wyskoczył z kokpitu, a służby techniczne przystąpiły do gaszenia pożaru.

Szef inżynierów Renault Alan Permane przyznał po zakończeniu wyścigu, że do samozapłonu doszło z powodu długofalowego przegrzania metalowej nakrętki. Co w połączeniu z wysoką temperaturą podwozia, w okolicach wydechu ciepłego powietrza z wnętrza, spowodowało pojawienie się ognia z tyłu pojazdu.

"Cóż, to był kolejny nieudany wyścig dla mnie i dla zespołu. W drugi weekend z rzędu nie dojechałem do mety, więc trudno ukrywać rozczarowanie. Drugi mój postój w pit line był dłuższy, niż zakładałem, w wyniku przegrzania podwozia. Niestety, dopiero wyjeżdżając na tor zauważyłem wydobywający się z tyłu dym, a potem płomienie. Duży pech. Teraz mam cztery tygodnie na odpoczynek przed kolejnym startem, więc liczę na udany powrót po wakacyjnej przerwie" - powiedział, Heidfeld, który jest ósmy w klasyfikacji MŚ z dorobkiem 34 punktów.

O dwa wyprzedza partnera z zespołu - Rosjanina Witalija Pietrowa. Natomiast Renault jest piąte wśród konstruktorów, ale po raz pierwszy w tym sezonie żaden z jego kierowców nie znalazł się w punktowanej dziesiątce.

Teraz nastąpi blisko czterotygodniowa przerwa w Formule 1, bowiem kolejną eliminację wyznaczono na 28 sierpnia. Będzie nią wyścig o Grand Prix Belgii na torze Spa-Francorchamps.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas