GP Francji: Idealny weekend Ralfa
Pole-position, prowadzenie przez niemal cały wyścig i wreszcie zwycięstwo. To był idealny weekend dla Ralfa Schumachera, który wygrał GP Francji - 10. eliminację MŚ F1.
Niemiec, jadący Williamsem-BMW wyprzedził na torze Magny-Cours swojego partnera z ekipy Juana Pablo Montoyę oraz lidera klasyfikacji MŚ Michaela Schumachera, który o 8 pkt wyprzedza Kimi Raikkonena (4. we Francji).
Ralf, który na trzy okrążenia przed końcem popełnił jedyny błąd w tym wyścigu (zbyt późno hamował, ale bez konsekwencji), wygrał po raz 6. w karierze, 3. w tym sezonie i 2. z rzędu. Młodszy z braci Schumacherów włączył się tym samym dla walki o mistrzowski tytuł. Ralf traci do prowadzącego w MŚ brata 11 punktów, ale już tylko 3 do wicelidera Raikkonena.
Doskonały był weekend na torze położonym nieopodal miasteczka Nevers także dla Williamsa. Ekipa Sir Franka zdobyła drugi dublet z rzędu w tym sezonie i wygrała trzeci wyścig z ostatnich czterech rozegranych eliminacji. Dla zespołu Williamsa było to 111. zwycięstwo w historii startów w F1. Ostatni raz na Magny-Cours w barwach Williamsa zwyciężył Damon Hill w 1996 roku.
- Ralf spisał się dziś wyśmienicie - komplementował Niemca dyrektor techniczny zespołu Williamsa, Patrick Head. - Ostatni sukces na Nurburgringu i dzisiejsze zwycięstwo pokazują, że zmierzamy w dobrym kierunku i podejmujemy właściwe decyzje - te dotyczące zarówno silnika, opon, jak i całego bolidu. Podziękowania należą się również oponom Michelin, które wyraźnie lepiej spisywały się dziś na Magny-Cours od konkurencyjnych produktów Bridgestone. A przecież jeszcze nie dawno było zupełnie na odwrót. To właśnie jest piękne w F1 - wszystko zmienia się błyskawicznie - mówił Head.
Zupełnie inne nastroje panowały po wyścigu w ekipie Scuderii. - Nie byliśmy wystarczająco szybcy - krótko skomentował dyrektor techniczny Ferrari, Ross Brawn. - Jestem rozczarowany, ale nie chodzi tu o opony, czy jakiś inny element samochodu. Chodzi o cały pakiet, a ten najlepiej funkcjonuje teraz u Williamsa. Musimy ich dogonić i znów wygrywać wyścigi. W planach mamy teraz testy kilku nowych elementów bolidu i jestem pewien, że już niebawem zobaczymy pierwsze efekty wprowadzanych zmian - dodał Brawn.
Wyniki GP Francji 1. Ralf Schumacher (Niemcy/Williams-BMW) 1:30.49,213 2. Juan P. Montoya (Kolumbia/Williams-BMW)str.13,813 3. Michael Schumacher (Niemcy/Ferrari) 19,568 4. Kimi Raikkonen (Finlandia/McLaren-Mercedes)38,047 5. David Coulthard (Szkocja/McLaren-Mercedes) 40,289 6. Mark Webber (Australia/Jaguar-Cosworth) 1.06,380 7. Rubens Barrichello (Brazylia/Ferrari) 1 okr. 8. Olivier Panis (Francja/Toyota-Panasonic) 1 okr. 9. Jacques Villeneuve (Kanada/BAR-Honda) 1 okr. 10. Antonio Pizzonia (Brazylia/Jaguar-Cosworth)1 okr. 11. Cristiano da Matta (Brazylia/Toyota) 1 okr. 12. Heinz-Harald Frentzen (Niemcy/Sauber) 2 okr. 13. Nick Heidfeld (Niemcy/Sauber-Petronas) 2 okr. 14. Justin Wilson (W.Brytania/Minardi-Cosworth)3 okr. 15. Ralph Firman (W.Brytania/Jordan-Ford) 3 okr. 16. Jos Verstappen (Holandia/Minardi-Cosworth) 4 okr. Klasyfikacja MŚ kierowców (po 10 z 16 el.) 1. Michael Schumacher (Niemcy/Ferrari) 64 pkt 2. Kimi Raikkonen (Finlandia/McLaren-Mercedes)56 3. Ralf Schumacher (Niemcy/Williams-BMW) 53 4. Juan Pablo Montoya (Kolumbia/Williams-BMW) 47 5. Rubens Barrichello (Brazylia/Ferrari) 37 6. Fernando Alonso (Hiszpania/Renault) 39 7. David Coulthard (Szkocja/McLaren-Mercedes) 29 8. Jarno Trulli (Włochy/Renault) 13 9. Mark Webber (Australia/Jaguar-Cosworth) 12 10. Giancarlo Fisichella (Włochy/Jordan-Ford) 10 . Jenson Button (W.Brytania/BAR-Honda) 10 12. Heinz-Harald Frentzen (Niemcy/Sauber) 7 13. Jacques Villeneuve (Kanada/BAR-Honda) 3 . Cristiano Da Matta (Brazylia/Toyota) 3 15. Nick Heidfeld (Niemcy/Sauber-Petronas) 2 . Olivier Panis (Francja/Toyota-Panasonic) 2 17. Ralph Firman (W.Brytania/Jordan-Ford) 1 Klasyfikacja MŚ konstruktorów (po 10 z 16 el.) 1. Ferrari 103 pkt 2. Williams-BMW 100 3. McLaren-Mercedes 85 4. Renault 52 5. BAR-Honda 13 6. Jaguar-Cosworth 12 7. Jordan-Ford 11 8. Sauber-Petronas 9 9. Toyota-Panasonic 5