Bardzo ciężki Polak!

Jedną z tegorocznych nowinek regulaminowych Formuły 1 jest odtajnienie wagi samochodów przed wyścigiem.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Dzięki temu wiemy, jak dużo paliwa zatankowano do bolidów.

Najcięższym bolidem do wyścigu o Grand Prix Bahrajnu na torze Sakhir wystartuje... Robert Kubica (698,6 kg). Minimalnie lżejszy jest Nick Heidfeld (696,3). Kolejny kierowca waży z bolidem niemal 20 kg mniej (680,9 kg) i jest to Kazuki Nakajima, który na starcie będzie stał tuż przed Polakiem.

Z kolei najmniej w stawce ważą obie Toyoty: Timo Glock (643 kg; drugie pole startowe) i Jarno Trulli (648,5 kg; pole position).

Jak widać, różnice w masie sięgają 50 kg, a pokonanie jednego okrążenia toru Sakhir oznacza zużycie 2,6 kg paliwa. Analiza masy samochodu mogłaby wskazywać, że zespół BMW wybrał taktykę jednego postoju. Czy tak będzie w rzeczywistości?

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas