Volkswagen przestawia się na prąd. Plany ma ambitne

Na rok przed wprowadzeniem na rynek pierwszego zero-emisyjnego modelu - ID - Volkswagen zdradza swoje plany dotyczące elektrycznej ofensywy.

Do 2023 roku firma zainwestować ma ponad 11 mld euro w e-mobilność, cyfryzację i technologie związane z autonomiczną jazdą. Nowa rodzina elektrycznych pojazdów budowana będzie w oparciu o platformę MEB (Modular Electric Toolkit). Ambitne plany zakładają, że w całej Grupie Volkswagena z platformy MEB korzystać ma około 15 mln pojazdów. Pierwotne założenia mówiły o 10 mln egzemplarzy.

Produkcja pierwszego elektrycznego Volkswagena - modelu ID.- rozpocząć ma się już w przyszłym roku w niemieckiej fabryce w Zwickau. Samochód oferować ma duży zasięg, przestronną kabinę, dynamiczne właściwości jezdne i "niespotykany do tej pory poziom łączności cyfrowej". Auto dysponować ma szybkim łączem internetowym i być stale połączone z "chmurą".

Reklama

Przedstawiciele Volkswagena nie ukrywają, że debiut ID. to jeden z punktów zwrotnych w historii marki.

"Wchodzimy teraz w decydującą fazę. Za około dwanaście miesięcy nowy ID. wprowadzi Volkswagena w nową erę. To wydarzenie porównywalne z pierwszym Garbusem czy Golfem" - powiedział Thomas Ulbrich, Członek Zarządu marki Volkswagen odpowiadający za e-mobilność. Wczoraj w Wolfsburgu odbyło się spotkanie z ponad trzydziestoma dyrektorami generalnymi kluczowych dla Volkswagena poddostawców, którzy zaangażowani będą w produkcję Volkswagena ID.

Obecnie niemiecka marka przygotowuje się już do podsumowania bieżącego roku. W listopadzie Volkswagen dostarczył na świecie 564 500 samochodów (+ 5 proc. r/r). Mimo trudnej sytuacji gospodarczej w niektórych regionach, od stycznia do listopada 2018 roku dostawy aut niemieckiej marki wzrosły o 1,2 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Sumarycznie, od 1 stycznia 2018, Volkswagen dostarczył klientom na świecie 5,7 miliona samochodów osobowych.

We wzroście dostaw na Starym Kontynencie kluczową rolę odegrały nowe modele: Polo, T-Roc i Touareg. W Polsce w listopadzie rejestracje nowych Volkswagenów zamknęły się liczbą 4 936 aut (+ 15,4 proc. r/r). Po 11 miesiącach tego roku wzrost liczby rejestracji nowych Volkswagenów wynosi już 16,58 procent. Przez ten okres niemiecka marka dostarczyła polskim nabywcom już 51 240 samochodów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy