Toyota PROACE Electric - czym się wyróżnia?
Toyota PROACE Electric rozszerzyła gamę japońskiego producenta w segmencie dostawczaków średniej wielkości. Jakie możliwości ma bezemisyjny wariant dobrze przyjętego przez polski rynek vana Toyoty?
Toyota ogłosiła ofensywę w kwestii samochodów elektrycznych. Do 2030 roku japoński gigant wypuści aż 30 modeli aut na baterie, a ich sprzedaż ma wynieść do tego czasu aż 3,5 mln egzemplarzy. Zapowiedzią tej elektrycznej ekspansji wyspecjalizowanej w zelektryfikowanych modelach Toyoty jest SUV o nazwie bZ4X, który na początku grudnia miał swoją europejską premierę.
Co prawda, klienci samochodów osobowych w Polsce na ten pierwszy model elektryczny Toyoty poczekają do połowy 2022 roku, ale firmy już teraz mogą wybrać wariant bezemisyjny hitowego dostawczaka japońskiego koncernu, bo od października w Polsce dostępna jest Toyota PROACE Electric. Auto zachowało wszystkie najważniejsze atuty dostępnych od kilku już lat wersji z silnikami spalinowymi, ale z dodatkowymi walorami ekologicznymi, a zwłaszcza brakiem emisji CO2.
Toyota PROACE Electric - bateria i zasięg
Toyota PROACE Electric występuje z elektrycznym silnikiem o mocy 136 KM oraz wydajną baterią litowo-jonową, które może mieć 50 lub 75 kWh pojemności. A to oznacza, że średnio na jednym ładowaniu auto może przejechać wg normy WLTP do 303 km, a w mieście nawet do 398 km, czyli w sam raz do zaspokojenia potrzeb biznesów świadczących swoje usługi w dużych aglomeracjach. Co więcej, Toyota do tego auta oferuje wyjątkową Gwarancję E-PRO, która obowiązuje przez trzy lata i nie jest ograniczona limitem przejechanych kilometrów oraz jest rozszerzona o dodatkową gwarancję na ładowarki oraz pomoc w razie rozładowania baterii.
Ważne jest też to, że PROACE Electric jest w stanie pociągnąć przyczepę o masie do 1000 kg, a ładowność i pojemność użytkowa należą do wiodących w klasie. W najkrótszej wersji nadwoziowej Compact, PROACE Electric mierzy 4609 mm i jest w stanie pomieścić dwie europalety. Trzy europalety pomieszczą się zarówno w odmianie Medium (4959 mm długości) oraz Long (5309 mm długości). Maksymalna pojemność użytkowa tego auta to aż 6,6 m3 w najdłuższej odmianie z systemem Smart Cargo.
Toyota PROACE Electric - żadne zadanie mu niestraszne
Już spalinowe odmiany tego modelu udowodniły, że PROACE to auto wielozadaniowe. W wersji elektrycznej dostawczak Toyoty występuje w trzech długościach nadwozia oraz w ogromnej liczbie konfiguracji wnętrza, które można dopasować do potrzeb własnego biznesu. Dotyczy to zarówno odmiany van, skupionej na przewożeniu towarów, jak i odmiany furgon brygadowy, gdzie wygospodarowano drugi rząd siedzeń.
Na tym możliwość zindywidualizowania modelu PROACE Electric się nie kończy. Jak w przypadku innych użytkowych samochodów Toyoty oferowana jest mnogość zabudów specjalnych - od samochodów serwisowych, przez izotermy, po auta wyspecjalizowane w pracy dla służb mundurowych. Co ważne, zabudowy są objęte trzyletnią gwarancją Toyoty.
Nowoczesne technologie Toyoty na służbie w modelu PROACE Electric
Łączność z Apple CarPlay i Android Auto, system multimedialny z 7-calowym wyświetlaczem dotykowym, moduł nawigacji z mapami stacji ładowania, kamera cofania z widokiem 180 stopni czy podgrzewane przednie fotele - wyposażenie z dziedziny komfortu daje duże możliwości dopasowania auta do potrzeb przedsiębiorcy. Ważne jest też to, że Toyota wyposażyła elektryczną odmianę swojego vana w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego, które można rozszerzyć pakietem Safety z m.in. układem ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatycznymi światłami drogowymi, systemem ostrzegania przed kolizją czy aktywnym tempomatem.
Dodatkowo samochód można doposażyć w takie akcesoria Toyoty jak bagażnik dachowy, aluminiowa platforma bagażowa czy stały hak holowniczy. Oferowane jest także zabezpieczenie przestrzeni bagażowej, w tym podłogi, ścian bocznych i nadkoli, przed uszkodzeniami.
PROACE Electric idealnie sprawdza się w miejskiej dżungli, czego najlepszym przykładem jest duże zainteresowanie tym autem ze strony firm kurierskich. Przykłady? We flocie holenderskiego DHL Parcel znalazło się już 400 egzemplarzy elektrycznego vana Toyoty.
***