Tesla nie wytrzymała upału. Właściciel nie mógł nic z nią zrobić

Jak się okazuje nie tylko srogie mrozy mogą zaszkodzić układom elektrycznym w nowoczesnych pojazdach. Niedawno przekonał się o tym pewien Teksańczyk, któremu gigantyczne upały uniemożliwiły dostanie się do Tesli.

Tesla nie wytrzymała upału. Właściciel nie mógł dostać się do środka
Tesla nie wytrzymała upału. Właściciel nie mógł dostać się do środka123RF/PICSEL

O tym, że niskie temperatury mają znaczący wpływ na wydajność baterii wiadomo nie od dzisiaj. Jak się jednak okazuje - także skrajne upały mogą przyczynić się do szybszego rozładowania akumulatora. Niedawno przekonał się o tym pewien mieszkaniec amerykańskiego stanu Teksas, który nie mógł otworzyć własnego samochodu.

Nie mógł otworzyć drzwi do Tesli

Dennis Hegstad - właściciel elektrycznej Tesli Model 3 - poinformował w mediach społecznościowych o nietypowym problemie. Na opublikowanym przez mężczyznę materiale wideo widać, jak bezskutecznie próbuje się on dostać do własnego auta.

Początkowo właściciel Tesli próbował otworzyć pojazd przy pomocy karty-klucza. Niestety rozwiązanie w żaden sposób nie reagowało i nie komunikowało się z pojazdem. Problem występował także w momencie próby odblokowania zamków w pojeździe przy pomocy aplikacji mobilnej i telefonu.

"Co robisz, gdy jest tak gorąco, że twoja Tesla nie reaguje na aplikację mobilną ani fizyczny klucz?" - zapytał na Twitterze. "Nie mogę otworzyć samochodu ani go uruchomić, aby dotrzeć do punktu ładowania" - dodał.

Przyczyną 12-woltowy akumulator

Jak wynika z postu mężczyzny - pojazd był niedawno ładowany i wciąż dysponował zasięgiem ok. 250 kilometrów. Wszystko jednak wskazuje, że przyczyną problemów był mniejszy 12-woltowy akumulator, który służy do zasilania niektórych funkcji pojazdu, takich jak oświetlenie wnętrza, wycieraczki przedniej szyby i właśnie zamki. Prawdopodobnie bateria rozładowała się z powodu fali upałów, które w ostatnich dniach nawiedziły amerykański stan.

Ostatecznie Hegstad został zmuszony do wydania 200 dolarów na lawetę, którą przetransportował Teslę do serwisu. Wymiana 12-woltowego akumulatora kosztowała go kolejne 117 dolarów. Na szczęście główna litowo-jonowa bateria samochodu pozostała sprawna.

***

Fiat 600e, koniec Forda Fiesty, zakaz wyprzedzania dla ciężarówek. Moto Flesz odc. 98
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas