Seat MÓ - nowa marka skoncentrowana na "miejskiej mobilności"

Seat ogłosił powstanie nowej marki - Seat MÓ, skoncentrowanej na miejskiej mobilności. Pierwszymi pojazdami marki są elektryczny skuter eScooter 125 oraz elektryczna hulajnoga eKickScooter 65.

Pierwszą odsłoną strategii nowej marki są dwa jednoślady. Modele skutera MÓ eScooter 125 i hulajnogi elektrycznej MÓ eKickscooter 65 zostały zaprojektowane "jako odpowiedzi na różnorodne, dynamicznie zmieniające się potrzeby miejskiego stylu życia". Wprowadzenie pojazdów na poszczególne rynki będzie stopniowe i dostosowane do regulacji prawnych w danym kraju.

MÓ eScooter 125 będzie dysponował silnikiem o mocy 9 kW - co stanowi ekwiwalent silnika spalinowego o pojemności 125 ccm - który zapewni prędkość maksymalną 95 km/h i przyspieszenie od 0 do 50 km/h w jedyne 3,9 sekundy. Podczas jazdy kierowca będzie mógł korzystać z trzech trybów jazdy: City, Sport oraz Eco. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 5,6 kWh zapewni zasięg do 125 km, co oznacza, że prywatnym użytkownikom jedno ładowanie wystarczy średnio na tydzień jazdy po mieście.

Reklama

Ładowanie eScootera 125 będzie możliwe nie tylko na stacjach ładowania, ale też we własnym domu - akumulator pojazdu można łatwo wyjąć i podłączyć do normalnego gniazda zasilania. Rozwiązanie to pozwala również na szybką wymianę akumulatora, co szczególnie przyda się w przypadku wykorzystywania eScootera w ramach floty.

Seat MÓ eScooter 125 będzie dostępny w trzech kolorach: Daring Red, Dark Aluminium oraz Oxygen White. W jednośladzie przewidziano wiele wygodnych rozwiązań, jak schowek mieszczący dwa kaski oraz dwa porty USB umożliwiające podróżującym naładowanie telefonu. W przypadku użyczenia pojazdu, jego właściciel może śledzić pozycję i status eScootera z pomocą aplikacji mobilnej. Wersja flotowa pojazdu, oferowana w kolorze Dark Aluminium, będzie wyposażona dodatkowo we wsteczny bieg ułatwiający manewrowanie, kufer na kaski oraz uchwyt na telefon.

Z kolei elektryczna hulajnoga MÓ eKickScooter 65 ma akumulator pojazdu o powiększonej pojemności 551 Wh i zapewnia zasięg do 65 km. Moc 350 W pozwoli na pokonanie podjazdów o nachyleniu 20 stopni. By zapewnić wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa jazdy, w eKickScooterze 65 zamontowano bezdętkowe opony pneumatyczne oraz hamulec tarczowy w tylnym kole.

Większą widoczność hulajnogi zapewniają boczne i tylne powierzchnie odblaskowe, przednie i tylne światła oraz oddzielne światło stop. Prędkość maksymalna została dostosowana do regulacji wprowadzanych w kolejnych krajach europejskich i wynosi 20 km/h. Kierujący eKickScooterem 65 będzie mógł wybrać jeden z trzech trybów jazdy - Eco, Drive lub Sport.

Uzupełnieniem oferty jednośladów Seata jest hulajnoga elektryczna MÓ eKickScooter 25, znana wcześniej pod nazwą EXS KickScooter. Pojazd umożliwia przejazd do 25 km na jednym ładowaniu, a prędkość maksymalna została ustalona na 25 km/h.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy