Porsche ułatwia ładownie elektrycznych samochodów

Porsche stworzyło cyfrową platformę obejmującą wszystkie aspekty procesu ładowania – Porsche Charging Service. Pozwala ona wyszukać odpowiednią stację ładowania, a do przetwarzania płatności wykorzystuje centralne przechowywanie danych, działa więc w wielu krajach i obsługuje różne waluty. Osobne loginy dla poszczególnych operatorów to już przeszłość. Specjalna, dostępna bezpłatnie aplikacja oraz system nawigacji Porsche kierują klienta bezpośrednio do wybranej stacji ładowania.

Obok fascynujących samochodów kluczem do długofalowego sukcesu elektromobilności jest budowanie przyjaznej klientom infrastruktury ładowania - mówi Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. - Dzięki usłudze Porsche Charging Service oferujemy naszym klientom cyfrową platformę, która upraszcza każdy aspekt procesu ładowania. W efekcie ładowanie można jeszcze łatwiej »wpleść« w codzienne życie.

Aplikacja w czasie rzeczywistym zapewnia dostęp do informacji o lokalizacji i dostępności stacji ładowania, a także o kosztach "tankowania" samochodu. Identyfikacja w punkcie ładowania odbywa się poprzez kod QR i aplikację albo za pośrednictwem identyfikatora Porsche ID, który użytkownik otrzymuje bezpłatnie w ramach procesu rejestracji.

Reklama

Usługa Porsche Charging Service jest obecnie dostępna w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Danii, Holandii, Belgii i Finlandii. Do końca 2018 r. będzie stopniowo wprowadzana również na kolejnych rynkach. W Niemczech korzystanie z usługi kosztuje 2,50 EUR miesięcznie. Do tego dochodzą opłaty za ładowanie, uzależnione od dostawcy i ilości energii elektrycznej wykorzystanej do naładowania samochodu. Aplikacja dostępna jest na wszystkie urządzenia mobilne z systemami operacyjnymi iOS lub Android i może zostać pobrana już teraz. Usługa jest zasadniczo adresowana do wszystkich kierowców aut hybrydowych lub elektrycznych - jej zastosowanie nie ogranicza się wyłącznie do samochodów Porsche.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy