Porsche przygotowuje się do produkcji Taycana
Elektromobilność daje zatrudnienie: wprowadzenie modelu Taycan - pierwszego samochodu sportowego ze Stuttgartu-Zuffenhausen z napędem całkowicie elektrycznym - pozwoli firmie Porsche stworzyć 1500 dodatkowych miejsc pracy. Swoje stanowiska objęło już prawie 1000 nowych pracowników, a 500 kolejnych dołączy do nich w nadchodzących miesiącach.
Nadal istnieje duże zapotrzebowanie na siłę roboczą, zwłaszcza w przypadku kwalifikacji, z którymi zgłasza się względnie niewielka liczba osób - dotyczy to np. personelu do spraw obsługi wyspecjalizowanego w elektronice. Jak do tej pory od kandydatów wewnętrznych i zewnętrznych wpłynęło ponad 32 tysięcy zgłoszeń. Wymagający proces rekrutacji idzie w parze z największą kampanią szkoleniową w historii firmy. Każdy z 1500 członków załogi pracujących przy produkcji nowego modelu przechodzi niestandardowe szkolenia, trwające nawet 6 miesięcy. W ciągu 31 dni rekrutacji Porsche przeprowadziło rozmowy z ponad 2200 kandydatami. Firma poszukuje specjalistów blisko związanych z przemysłem motoryzacyjnym, zawodowo przeszkolonych w zakresie zagadnień technicznych. Nawiasem mówiąc, nie wszyscy nowi pracownicy będą pracować przy produkcji modelu Taycan. Tworząc nowy zespół, Porsche bazuje na mieszance "świeżych" pracowników i doświadczonego personelu z działu produkcji samochodów dwudrzwiowych, starając się uwzględnić jak najwięcej perspektyw.
Firma przeprowadza również szereg szkoleń obejmującej zakres od ogólnej oferty Porsche i treści międzyprodukcyjnych po kwestie szczególnie istotne dla danego miejsca pracy. Ponieważ wymagania wobec poszczególnych grup funkcjonalnych mocno się różnią, przygotowanie zawodowe w przypadku bardziej złożonych grup może trwać do 6 miesięcy. Łącznie dostępnych jest około 350 modułów szkoleniowych, prowadzonych zarówno przez firmowych trenerów, jak i przez zewnętrznych organizatorów. Każdy zawód ma przydzielone centrum szkoleniowe, w którym odbywają się ćwiczenia teoretyczne oraz praktyczne. Centrum szkoleniowe odgrywa istotną rolę również w samej kampanii kwalifikacyjnej. Osoby odpowiedzialne za szkolenia wykorzystały swoją wiedzę dydaktyczną do stworzenia kompaktowego, czterodniowego modułu "Elektromobilność w Porsche oraz model Taycan", zaprojektowanego i wdrożonego jako element wiodący. Stanowi on część szkolenia dla personelu zatrudnionego przy produkcji, a dla wszystkich pracowników Porsche jest dostępny w wersji dwudniowej. Pracownicy firmy mogą przygotować się na wyzwania elektromobilności, korzystając także z platformy edukacyjnej Porsche. Obecnie zawiera ona 380 godzin cyfrowych treści szkoleniowych, a jako centralny, przyjazny dla użytkownika portal edukacyjny pozwala sprawnie i skutecznie poradzić sobie z dużą liczbą godzin oraz wysokim stopniem złożoności programu szkoleniowego.