Pierwszy elektryczny kamper

Elektryfikacja wkracza na kolejne poziomy motoryzacyjnego rynku. Po autach miejskich, reprezentacyjnych limuzynach i pojazdach sportowych przyszła pora na... kampery.

Jeden z czołowych europejskich producentów samochodów kempingowych - Dethleffs - zaprezentował właśnie swoją wizję kampera (niedalekiej) przyszłości - koncepcyjny model Dethleffs e.home.

Zbudowany w oparciu o podwozie i szoferkę dostarczone przez Iveco, pojazd przyciąga uwagę konstrukcją przedziału mieszkalnego. Niemal całe poszycie zabudowy wykonano z paneli fotowoltaicznych. Powierzchnia "solarów" to aż 33 metry kwadratowe! Zdaniem producenta - w sprzyjających warunkach - panele zdolne są wygenerować nawet 3 kW!

Auto napędzane jest elektrycznym silnikiem trakcyjny generującym 80 kW czyli niespełna 109 KM. W pełni naładowane baterie akumulatorów pozwalają na pokonanie dystansu do 280 km.

Reklama

Producent nie chwali się danymi dotyczącymi czasu ładowania. Tajemnicą pozostaje też cena pojazdu.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy