Oto Nissan Leaf drugiej generacji

Nissan zaprezentował właśnie drugie wcielenie jednego z najpopularniejszych samochodów elektrycznych na świecie – modelu Leaf. Auto upodobniło się do swoich spalinowych braci: Micry i Pulsara.

Nissan Leaf
Nissan LeafInformacja prasowa (moto)

Nowy Leaf mierzy teraz 4480 mm długości, 1790 mm szerokości i 1535 mm wysokości. Bez zmian pozostał za to liczący 2700 mm rozstaw osi. Auto zerwało wreszcie z zachowawczą stylistyką poprzednika. Do nowych aut z rodziny japońskiego producenta nawiązują chociażby charakterystyczny grill w kształcie litery V czy zachodzące daleko na nadkola reflektory. Nowy Leaf może się też pochwalić dobrą aerodynamiką (współczynnik oporu powietrza Cd = 0,28) i stosunkowo dużym, wynoszącym aż 15 cm, prześwitem.

W kabinie znajdziemy zupełnie nową deskę rozdzielczą, która jest teraz wykonana z lepszych i przyjemniejszych w dotyku materiałów. Jej skromne kształty wydają się jednak kontrastować z odważnymi konturami karoserii. We wnętrzu dominują różne odcienie czerni, centralne miejsce na konsoli środkowej zajmuje 7-calowy, dotykowy wyświetlacz zintegrowany z nowym systemem info-rozrywki.

Producent zapowiada całą masę elektronicznych systemów wspomagających. Należą do nich m.in. proPILOT (utrzymywania prędkości i pasa ruchu na autostradzie), proPILOT Park (w pełni automatyczne parkowanie - komputer przejmuje wówczas wszystkie funkcje związane z prowadzeniem) oraz - nowy e-Pedal.

Nissan LeafInformacja prasowa (moto)

Ta ostatnia polega na możliwości prowadzenia pojazdu używając wyłącznie pedału przyspieszenia. Gdy kierowca zdejmie z niego stopę hamulce "rekuperacyjne" i cierne uruchamiane są automatycznie, co w konsekwencji powoduje łagodne hamowanie, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Pozwala to np. utrzymywać stałą prędkość w czasie zjeżdżania ze stromych wzniesień.

Nissan Leaf II

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

W europejskiej specyfikacji źródłem napędu nowego Leafa jest silnik elektryczny rozwijający 150 KM i 320 Nm. Producent nie chwali się przyspieszeniem do 100 km/h. Deklaruje jedynie, że prędkość maksymalna ważącego 1535 kg auta to 144 km/h.

Źródłem energii są akumulatory litowo-jonowe o pojemności 40 kWh. Wg cyklu NEDC zasięg samochodu wynosi 378 km. Pełne ładowanie baterii trwa między 8 a 16 godzin, w zależności od rodzaju ładowarki (3 lub 6 kWh). Producent przewiduje też możliwość szybkiego doładowania akumulatorów. "Dotankowanie" do około 80 proc. pojemności baterii zajmuje 40 minut.

Nissan LeafInformacja prasowa (moto)

Przypominamy, że Nissan Leaf dzierży tytuł najlepiej sprzedającego się elektrycznego samochodu w historii. Od rynkowej premiery modelu w 2010 roku firma dostarczyła już nabywcom przeszło 283 tys. egzemplarzy.

Nissan Leaf II 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas