Nowy Opel Astra debiutuje w wariancie elektrycznym
Opel zaprezentował zdjęcia pierwszego w historii, elektrycznego modelu Astra. Samochód dzielący technologie z Peugeotem E-308, trafi na rynek w dwóch wersjach nadwozia - hatchback i kombi.

Elektryczne Ople Astra zostały wyposażone w silnik elektryczny, który rozwija moc 156 KM i aż 270 Nm momentu obrotowego. W obu przypadkach wartości te są dostępne od momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia, a prędkość maksymalna modeli została ustalona na 170 km/h.
W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Astry Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport.
Energia jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh, który składa się ze 102 ogniw pogrupowanych w 17 modułów. Rozwiązanie to zapewnia nowej Astrze Electric zasięg do 416 kilometrów. Oczywiście mowa tu o danych bazujących na normach WLTP - w rzeczywistości należy się zatem spodziewać nieco gorszego wyniku.

Samo ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Ponadto Astra Electric jest standardowo wyposażona w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.
W salonach już na wiosnę
W pełni elektryczna Astra trafi do sprzedaży wiosną przyszłego roku i stanowi uzupełnienie dla topowego wariantu GSe, który dysponuje napędem hybrydowym o mocy 225 KM. Elektryczna Astra od samego początku będzie dostępna w dwóch wersjach nadwozia - hatchback i kombi Co ciekawe, Astra Sports Tourer Electric będzie pierwszym kombi z napędem elektrycznym w ofercie niemieckiego producenta.

Wprowadzenie bezemisyjnych wariantów Astry jest kolejnym krokiem koncernu Stellantis ku ograniczeniu produkcji modeli spalinowych. Firma planuje osiągniecie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2038 roku. Niedawno dyrektor koncernu - Carlos Tavares zapowiedział, że do 2030 roku w ofercie znajdzie się ponad 75 modeli BEV i globalnie powinny osiągnąć roczną globalną sprzedaż na poziomie pięciu milionów.
***