Międzynarodowy Komitet Olimpijski otrzymał od Toyoty flotę Mirai

Toyota przekazała flotę Mirai Międzynarodowemu Komitetowi Olimpijskiemu. Decyzja ta wpisuje się w szeroko zakrojony plan Toyoty oparcia transportu ludzi i towarów podczas Igrzysk Olimpijskich w Tokio 2020 na technologiach wodorowych.

Toyota, Światowy Partner Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOL), dostarczyła działaczom tej organizacji osiem sedanów Mirai na dzień przed Światowym Dniem Środowiska. Mirai to samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV), które nie emitują CO2 ani żadnych spalin, a jedynie wodę. Uroczystość przekazania samochodów miała miejsce w Domu Olimpijskim w Lozannie (Szwajcaria). To nowa siedziba Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOL), zbudowana zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, która zostanie oddana do użytku 23 czerwca tego roku. Budynek został wyposażony w wiele ekologicznych rozwiązań i spełnia najbardziej rygorystyczne standardy dotyczące energii, materiałów i wody.

Reklama

Toyota była reprezentowana podczas uroczystości przekazania samochodów przez Matta Harrisona, wiceprezydenta ds. sprzedaży Toyota Motor Europe. Gospodarzami spotkania byli Timo Lumme, dyrektor zarządzający działu Television and Marketing Services MKOL oraz Marie Sallois-Dembreville, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju MKOL.

Na potrzeby nowych samochodów we flocie MKOL w nowej siedzibie Komitetu zostanie uruchomiona tymczasowa stacja tankowania wodoru - jako jedna z pierwszych w Szwajcarii. Stacja będzie produkowała i dystrybuowała wodór przy użyciu energii odnawialnej, co wpisuje się w politykę MKOL dotyczącą redukcji emisji CO2 wynikającej z jego działalności.

"Im bliżej do otwarcia Domu Olimpijskiego oraz do Igrzysk Olimpijskich w Tokio 2020, tym bardziej się zacieśnia nasze partnerstwo z Toyotą w kwestii mobilności. Opracowane przez Toyotę niskoemisyjne pojazdy będą stanowiły wsparcie dla ekologicznych rozwiązań w Domu Olimpijskim oraz w całej Szwajcarii. Jednocześnie Toyota będzie wzmacniać zrównoważony rozwój transportu w miastach i krajach organizujących Igrzyska Olimpijskie" - powiedział Timo Lumme.

"Zrównoważony rozwój to centralne zagadnienie Ruchu Olimpijskiego. Stanowi fundament naszej strategicznej mapy drogowej Olympic Agenda 2020. Współpraca z Toyotą, która podziela naszą wizję zrównoważonego transportu, stanowi dla nas wsparcie w realizacji tych celów" - dodała Marie Sallois-Dembreville.

"Naszym celem jest umieszczenie transportu opartego na wodorze w sercu organizacji Igrzysk Olimpijskich w Tokio. Toyoty Mirai przekazane Międzynarodowemu Komitetowi Olimpijskiemu wzmacniają nasze zaangażowanie w rozwój tej technologii jako wektora globalnej zmiany" - skomentował Matt Harrison.

"Wodór będzie odgrywał istotną rolę w niskoemisyjnej, zrównoważonej gospodarce. Będziemy nadal zwiększać świadomość i rozszerzać współpracę z naszymi partnerami, aby przyspieszyć tworzenie bezemisyjnej gospodarki i zrównoważonego transportu dla wszystkich" - podkreślił Johan van Zyl, dyrektor ds. operacyjnych Toyota Motor Corporation i CEO Toyota Motor Europe.

W 2015 roku Toyota została pierwszym partnerem ds. mobilności Ruchu Olimpijskiego, stawiając sobie za cel umożliwienie organizatorom, sportowcom i kibicom korzystanie niskoemisyjnych środków transportu różnego typu. Toyota realizuje ten cel we współpracy z Komitetami Organizacyjnymi nadchodzących Igrzysk Olimpijskich, zgodnie z Olympic Agenda 2020.

Podczas Igrzysk Olimpijskich w Tokio 2020 Toyota udostępni do użytku dużą flotę bezemisyjnych pojazdów na ogniwa paliwowe, takich jak Toyota Mirai, autobusy Toyota Sora oraz wózki widłowe produkowane przez Toyota Industries Corporation. Wpisuje się to w strategię Toyota Environmental Challenge 2050, której jednym z sześciu celów jest ograniczenie o 90% średniej emisji CO2 nowych samochodów produkowanych przez Toyotę, w porównaniu do poziomów z 2010 roku.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy