Japońskie silniki do aut będą produkowane w Polsce

Mitsui High-tec (MHT) zbuduje w Polsce swą pierwszą europejską fabrykę rdzeni silników elektrycznych do aut hybrydowych i elektrycznych; japońska spółka zainwestuje ponad 160 mln zł, docelowo ma zatrudnić do 200 osób - poinformowała we wtorek Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

article cover
INTERIA.PL

Zakład MHT powstanie w Skarbimierzu w województwie opolskim na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Invest-Park (WSSE)- wskazała Agencja.

"W pierwszych latach działalności inwestor utworzy 30 miejsc pracy, a docelowo nawet - 200" - czytamy we wtorkowym komunikacie PAIH.

Budowa zakładu ma ruszyć jeszcze w marcu tego roku, a pierwszy etap inwestycji będzie gotowy już w kolejnym - dodano.

"Południowo-zachodnia Polska staje się europejskim hubem rozwoju sektora e-mobilności. Dlatego to właśnie stąd, z pomocą polskich inżynierów i techników, chcemy budować naszą markę na Starym Kontynencie" - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Mitsui High-tec Yasunari Mitsui.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu obsłużyła dotąd 10 projektów z sektora e-mobilności, dzięki którym może powstać ponad 2,4 tys. miejsc pracy. Większość z nich zrealizują przedsiębiorstwa azjatyckie: z Korei Południowej, Chin czy Japonii. "Wysoko zautomatyzowana fabryka Mitsu High-tec z pewnością należy do grona inwestycji o wysokiej wartości dodanej. Polska powoli staje się ekosystem producentów i poddostawców branży elektromobilności, wyjątkowym na skalę europejską" - podkreślił, cytowany w komunikacie, wiceprezes PAIH Krzysztof Senger.

Senger zwrócił uwagę, że naszymi atutami są wykwalifikowani pracownicy, stabilna gospodarka, ale także, "komfortowe dla zagranicznych inwestorów, położenie i dostęp do rynków zbytu".

Jak zaznaczył cytowany w komunikacie prezes WSSE "INVEST-PARK" Maciej Badora, decyzja japońskiego koncernu, poza przyciągnięciem zaawansowanych technologii oraz stworzeniem atrakcyjnych miejsc pracy, "umacnia wizerunek wałbrzyskiej strefy jako wiodącego w Europie miejsca rozwoju sektora elektromobilnego".

Fabryka będzie miała powierzchnię 9,5 tys. m kw., ale inwestor, jak podała PAIH, planuje jej rozbudowę do 22,5 tys. m kw.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas