Honda e o sportowym charakterze

Honda e ma szansę stać jednym z pierwszym powszechnie dostępnych samochodów elektrycznych. Wszystko będzie jednak zależeć od ceny.

Honda e jest wyposażona w silnik elektryczny o mocy 150 KM (110 kW), generujący moment obrotowy powyżej 300 Nm. Akumulator o pojemności 35,5 kW jest jednym z najmniejszych w swojej klasie - dzięki temu osiągnięto równowagę pomiędzy niską masą pojazdu, a możliwością szybkiego ładowania do 80% pojemności baterii w 30 minut.

Przy zasięgu ponad 200 km, układ napędowy Hondy e sprawdzi się podczas codziennych dojazdów do pracy.

Inżynierowie Hondy zwrócili uwagę na zwiększenie komfortu prowadzenia oraz na sportowe właściwości jezdne. Akumulator jest umieszczony nisko pod podłogą, dzięki czemu, środek ciężkości samochodu znajduje się około 50 cm od linii podłoża. Rozkład masy 50:50, kompaktowe rozmiary i krótkie zwisy karoserii Hondy e, zapewniają jej stabilność i zwrotność.

Reklama

Moc przekazywana na tylne koła gwarantuje sportowe wrażenia z jazdy oraz bezpośredniość i wrażliwość układu kierowniczego. W rezultacie promień skrętu wynosi około 4,3 metra, dzięki czemu Honda e jest niezwykle zwrotna, nawet w ciasnych miejskich uliczkach.

Perfekcyjny rozkład masy, z nisko położonym środkiem ciężkości, pozwala uniknąć przechyłów nadwozia podczas gwałtownego manewrowania. Nawet bez dodatkowo usztywnionego zawieszenia, Honda e zachowuje wyjątkową stabilność w czasie szybkich zmian pasa ruchu. Inżynierowie Hondy zastosowali niezależny układ kolumn McPhersona na każdym z czterech kół - to rozwiązanie pozwoliło uzyskać komfort i dynamikę jazdy typową dla większych elektrycznych samochodów miejskich.

Honda e oferuje również funkcję Single Pedal Control, która umożliwia kierowcy przyspieszenie i spowolnienie samochodu tylko za pomocą pedału przyspieszenia. Gdy pedał zostanie wciśnięty do podłogi, samochód przyspieszy jak zwykle, a po jego zwolnieniu następuje automatyczne hamowanie regeneracyjne i samochód zwolni. Single Pedal Control poprawia komfort jazdy w środowisku miejskim i zmniejsza potrzebę korzystania z wielu pedałów. Układ napędowy pracuje płynnie i dynamicznie, zapewniając kierowcy nie tylko niezwykłe wrażenia z jazdy, ale także pełną kontrolę nad pojazdem.

Zastosowanie materiałów o wysokiej wytrzymałości przyczyniło się do zwiększenia sztywności konstrukcji nadwozia, przy jednoczesnym zmniejszeniu masy pojazdu. Lekkie nadwozie oraz nowa platforma podłogowa pozwoliły na precyzyjne zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego, dzięki czemu Honda e prowadzi się niezwykle łatwo i przyjemnie. Ustawienie trybu jazdy w pozycję "Sport" gwarantuje uzyskanie maksymalnych osiągów, dzięki szybszej reakcji na wciśnięty pedał przyspieszenia.

Nowy samochód elektryczny Hondy wpisuje się w strategię marki, zakładającą, że do 2025 r. wszystkie samochody Hondy oferowane w Europie będą wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe.

Wersja produkcyjna Hondy e Prototype zostanie pokazana jeszcze w tym roku.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy