Honda e odkrywa kolejne tajemnice

Nowe miejskie auto elektryczne - Honda e - jest pierwszym modelem marki, zbudowanym na zaprojektowanej od podstaw platformie.

Bateria trakcyjna jest umieszczona centralnie między osiami pod podłogą, dzięki czemu osiągnięto rozkład masy 50:50 i nisko położony środek ciężkości, a w efekcie optymalny rozkład masy i stabilność podczas jazdy. Elektryczna jednostka napędowa generująca wysoki moment obrotowy przekazuje napęd na tylne koła.

Samochód otrzymał niezależne zawieszenie z przodu i z tyłu, a jego elementy wykonane zostały z aluminium, co wpływa na zmniejszenie masy nieresorowanej i całego pojazdu.

Kompaktowe rozmiary i krótkie zwisy Hondy e zapewniają jej zwrotność.

Reklama

W Hondzie e zastosowano akumulator litowo-jonowy o pojemności 35,5 kWh, który można ładować za pomocą złącza Typu 2 (DC) lub szybkiej ładowarki prądu zmiennego (AC) CCS2. Zasięg samochodu przekracza 200 km, a w trybie szybkiego ładowania 80% pojemności baterii można osiągnąć w 30 minut.

Złącze ładowania jest zintegrowane z maską i zaopatrzone w widoczne przez przezroczystą pokrywę oświetlenie LED informujące o stanie naładowania. Lokalizacja złącza ułatwia obsługę zarówno z przodu, jak i z obu stron samochodu. Na podwójnych ekranach dotykowych w kabinie wyświetlany jest aktualny poziom naładowania akumulatora, a graficzny schemat pokazuje przepływ mocy oraz proces ładowania rekuperacyjnego.

Aby nie ograniczać przestrzeni pasażerskiej, zastosowano zwarty i lekki system chłodzenia akumulatora trakcyjnego wodą, który utrzymuje jego optymalną temperaturę i zwiększa wydajność oraz utrzymuje odpowiednią pojemność.

Wprowadzenie nowego miejskiego samochodu elektrycznego jest ważnym krokiem w realizacji zobowiązania Hondy, zakładającego że do roku 2025 całość gamy sprzedawanych w Europie pojazdów będzie wyposażona w napędy zelektryfikowane. Pierwszy akumulatorowy samochód elektryczny Hondy, przeznaczony na rynek europejski, pokazany jako prototyp podczas Geneva Motor Show 2019, zadebiutuje jeszcze w tym roku jako model seryjny.

Honda otrzymała już ponad 31 000 zgłoszeń zainteresowania zakupem od potencjalnych klientów z całej Europy.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy