Duże zmiany na parkingach marketów Intermarche, E. Leclerc, SPAR i nie tylko
Kierowcy, którzy robią zakupy w marketach siedzi Intermarche, E. Leclerc i SPAR w powinni się spodziewać dużych zmian na przysklepowych parkingach. Jak to zwykle bywa, zmiany części kierowców się spodobają, ale inni mogą narzekać.
Wszystko za sprawą firmy Powerdot, która zamierza w tym roku rozbudować sieć szybkich ładowarek dla samochodów elektrycznych. Plan zakłada uruchomienie 36 nowych punktów ładowania, dzięki czemu cała sieć firmy wzrośnie do około 60 punktów.
Współpraca z franczyzobiorcami to kolejny model biznesowy, w jakim rozwijane są inwestycje Powerdot w Polsce obok ogłoszonych wcześniej partnerstw z siecią Biedronka, miastem Gorzów Wielkopolski czy licznymi parkami handlowymi usytuowanymi w różnych częściach kraju.
W gronie partnerów, z którymi Powerdot zrealizował już inwestycje są franczyzobiorcy takich marek, jak: Intermarche, E. Leclerc, Auchan oraz SPAR. Dzięki tej współpracy powstały stacje ładowania przy supermarketach w Lublinie, Swarzędzu, Wieliczce, Gorzowie Wielkopolskim, Grudziądzu czy Ostrzeszowie.
W Europie przykładem rynku, na którym firma uruchomiła i nadal buduje wyjątkowo dużą liczbę stacji ładowania w partnerstwie z franczyzobiorcami, jest Francja. Łączna liczba działających i tworzonych w tym modelu punktów ładowania zbliża się tam do 1 000. Stacje ładowanie powstały przy parkingach m.in. KFC, Mr. Bricolage, Q8 Gas Station, Bricomarche.
Dzięki współpracy z Powerdot, franczyzobiorca może wejść w elektromobilność nie wydając na to ani grosza. Firma pokrywa bowiem wszelkie koszty związane z inwestycją, a po wybudowaniu stacji, pełni funkcję jej operatora. Właściciel sklepu może natomiast wypełnić formalny obowiązek udostępnienia miejsc do ładowania aut elektrycznych.
Oczywiście to nie wszystkim musi się podobać. Na potrzeby aut elektrycznych zostaną wydzielone ogólnodostępne wcześniej miejsca, co może być problemem, gdy sklep dysponuje niedużym parkingiem.
Nowością w 2024 roku będą pierwsze punkty ładowania, jakie powstaną na "partnerskich" stacjach benzynowych. W pierwszym kwartale planowane jest uruchomienie tego typu infrastruktury m.in. w Słubicach i w Puławach.
Sieć Powerdot działa w sześciu krajach Europy, gdzie posiada obecnie 3,5 tys. punktów ładowania aut elektrycznych i jest w trakcie budowy kolejnych 11 tysięcy. W Polsce uruchomił do tej pory 250 punktów i jest w trakcie realizacji 1500 kolejnych.