Chińskie auta lepsze niż europejskie? Zaskakujące wyniki testu

Chińskie auta prędzej czy później podbiją Stary Kontynent - to nie podlega wątpliwości! Producenci z Państwa Środka w ostatnich latach zrobili ogromny postęp i dostosowali swoje auta do potrzeb europejskiego klienta. Wskazują na to chociażby ostatnio przeprowadzone testy bezpieczeństwa Euro NCAP.

Euro NCAP rozbiło chińskie samochody. Ocena nie pozostawia złudzeń
Euro NCAP rozbiło chińskie samochody. Ocena nie pozostawia złudzeńEuro NCAPmateriały prasowe

Chińskie samochody prędzej czy później zdominują europejski rynek, a wynika to z kilku rzeczy. Pytanie nie brzmi “czy" tylko “kiedy". Warto zacząć od tego, że auta z Państwa Środka już dziś są bardzo dobrze wykonane, bogato wyposażone, posiadają nowoczesne systemy bezpieczeństwa, ciągle są tańsze o europejskich i przede wszystkim - są coraz bezpieczniejsze. Wskazują na to najnowsze testy zderzeniowe Euro NCAP - eksperci wzięli pod lupę trzy popularne modele.

Chińskie auta w teście Euro NCAP. Co z tego wyszło?

W najbardziej rygorystycznych testach sprawdzono BYD Seal oraz XPENG P7 -  dwa sedany klasy średniej będące bezpośrednią konkurencją dla Tesli Model 3. Trzecim autem był BYD Dolphin - niewielki miejski hatchback, oferujący świetny stosunek ceny do jakości.

Jak samochody poradziły sobie w testach zderzeniowych? Zadziwiająco dobrze! Podobnie jak nowe Mercedesy (spalinowa klasa E i elektryczny EQE), wszystkie trzy uzyskały świetne noty i zdobyły 5-gwiazdkowe oceny. Eksperci zwracają uwagę na wyjątkowo wysoki poziom bezpieczeństwa w obszarach ochrony dorosłych i dzieci. Bardzo dobrze chińskie modele wypadły w testach systemów hamowania awaryjnego i rozpoznawania przeszkód czy pieszych. Wyniki potwierdzają, że producenci z Chin nie muszą mieć kompleksów - ich pojazdy wypadły lepiej, niż wiele aut bardziej znanych producentów, dostępnych na europejskim rynku.

Konkurencja między producentami samochodów jest siłą napędową sukcesu Euro NCAP. Żaden producent nie może sobie pozwolić na pozostanie w tyle, jeśli chodzi o bezpieczeństwo, i to jest motywacja do innowacji. Nowe chińskie marki ruszyły z kopyta, zdając sobie sprawę, że europejscy nabywcy samochodów nie pójdą na kompromis w kwestii bezpieczeństwa.
czytamy w ocenie Euro NCAP

Euro NCAP sprawdziło bezpieczeństwo aut pod wodą

Testy bezpieczeństwa nie przebiegają wyłącznie w zamkniętych, zadaszonych i sterylnych obiektach. Badania Euro NCAP są przeprowadzane również w ciężkich i szczególnie niebezpiecznych warunkach, by o danym samochodzie uzyskać jak najwięcej informacji. Mowa tu również o skrajnych przypadkach tj. zanurzenie auta w wodzie.

W takim scenariuszu eksperci sprawdzili, jak zachowają się chińskie modele. Co się sprawdza w takiej sytuacji? Na ocenę końcową składają się dwie rzeczy - automatyczne odblokowywanie drzwi samochodu po zanurzeniu pod wodą oraz czas działania elektrycznych szyb po zanurzeniu. Auta obydwu pochwalono za możliwość otwarcia drzwi do dwóch minut od momentu utraty zasilania. W BYD Dolphin również szyby w oknach wciąż były sterowalne umożliwiając pasażerom bezpieczne opuszczenie wnętrza.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas