Yamaha Kodiak 700 czy Grizzly 700? To nie takie proste

Wybór odpowiedniego quada to decyzja, która wymaga gruntownej analizy i porównania dostępnych opcji. Yamaha, jako lider w produkcji pojazdów terenowych, oferuje dwa wybitne modele: Kodiak 700 i Grizzly 700. Oba modele zapewniają niezrównane osiągi i trwałość, ale kluczowe różnice między nimi mogą wpłynąć na decyzję o zakupie.

Ten poradnik ma na celu dokładne porównanie tych dwóch modeli pod kątem ich przeznaczenia, wydajności, komfortu użytkowania, a także kosztów eksploatacji i dostępności części zamiennych.

Kodiak 700 to quad dla farmera czy do jazdy w ostrym terenie?

Nasze porównanie podzielimy ze względu na 5 grup czynników, bo mimo że pojemność silnika jest identyczna, to jednak różnic jest sporo.

1. Grizzly w trasę, Kodiak do pracy?

Pierwszym krokiem w wyborze między Yamaha Kodiak 700 a Grizzly 700 jest zrozumienie, jak zamierzasz używać swojego quada. Kodiak 700, ze swoim mocnym silnikiem i solidną konstrukcją, jest idealny dla osób szukających wszechstronnego pojazdu do pracy w gospodarstwie lub do rekreacyjnej jazdy po lesie. Z kolei Grizzly 700, z bardziej agresywnym profilem i zaawansowanymi funkcjami, jest skierowany do użytkowników, którzy oczekują maksymalnych osiągów w trudnym terenie i na wymagających trasach.

2. Wydajność silnika i napęd

Oba modele są wyposażone w potężne silniki SOHC o pojemności 700cc, które zapewniają moc potrzebną do pokonywania trudnych przeszkód i szybkiego przemieszczania się po otwartym terenie. Jednakże, Grizzly 700 wyróżnia się dodatkowymi ulepszeniami, takimi jak zoptymalizowany układ napędowy i elektronicznie sterowany system Yamaha On-Command 4WD, który pozwala na natychmiastowe przełączanie między napędem na dwa i cztery koła, zapewniając lepszą kontrolę w zmiennych warunkach terenowych.

Kodiak i Grizzly mają inaczej zestrojoną skrzynię pasową (inne ciężarki wariatora). Kodiak ma przekładnię przystosowaną do ciągnięcia, do dużej mocy z samego dołu, ale za to osiąga mniejszą prędkość przelotową. Grizzly odwrotnie, tj. więcej mocy u góry, większe prędkości przelotowe.

3. Komfort i wyposażenie

Komfort użytkowania jest kluczowy podczas długich dni spędzonych na quadzie. Yamaha Kodiak 700 oferuje ergonomiczną pozycję kierowcy i przestronne siedzenie, co czyni go wygodnym nawet podczas długotrwałego użytkowania. Grizzly 700 dodaje do tego zaawansowane zawieszenie i regulowane amortyzatory, które zapewniają jeszcze lepszą absorpcję nierówności i zwiększają komfort jazdy w ekstremalnych warunkach.

Grizzly w standardzie ma większą liczbę schowków, szersze błotniki i wyżej osadzoną kierownicę od Kodiaka. Ponadto Grizzly ma 4 tarcze hamulcowe (przód + tył), Kodiak ma tarcze hamulcowe tylko z przodu. Kodiak jest wobec tego lepszym rozwiązaniem do pracy i jazdy rekreacyjnej. Kodiak będzie w tym kontekście droższy w utrzymaniu, ale potrafi zatrzymać się niemal w miejscu. Poza tym Kodiak ma węziej rozstawione koła od Grizzly. Kodiak ma też rzecz jasna mniejszy od Grizzly prześwit. Grizzly ma w pełni regulowane zawieszenie, Kodiak może mieć, ale nie musi (Kodiak w wersji SE ma regulowane zawieszenie, ale zwykłe wersje nie).

4. Cena i wartość

Cena jest ważnym czynnikiem przy wyborze quada. Kodiak 700 oferuje doskonałą wartość dla tych, którzy szukają solidnego i niezawodnego quada w przystępnej cenie. Grizzly 700, będący bardziej zaawansowanym technologicznie i wyposażonym w dodatkowe funkcje, jest nieco droższy, ale oferuje również więcej pod kątem osiągów i możliwości terenowych.

Podsumowanie

Decyzja między Yamaha Kodiak 700 a Grizzly 700 zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji. Oba modele oferują wyjątkową jakość, trwałość i wydajność, charakterystyczne dla marki Yamaha. Kodiak 700 jest doskonałym wyborem dla tych, którzy potrzebują solidnego, wszechstronnego quada do pracy i rekreacji. Grizzly 700 z kolei jest skierowany do bardziej wymagających użytkowników, którzy oczekują najlepszych osiągów w trudnym terenie.

--

Informacje o parametrach technicznych pochodzą z motogar.pl i są aktualne na dzień 23.02.2024 r.

Artykuł sponsorowany

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy