Nowy Ford Puma już za 69 900 zł

W 17 lat od zakończenia produkcji na rynek powrócił Ford Puma. Tym razem nie chodzi jednak o dwudrzwiowe coupe lecz zupełnie nowego kompaktowego crossovera inspirowanego światem "dorosłych" suvów. Jego ceny zaczynają się od 69 900 zł.

article cover
 

Nowy Ford Puma już za 69 900 zł

W 17 lat od zakończenia produkcji na rynek powrócił Ford Puma. Tym razem nie chodzi jednak o dwudrzwiowe coupe lecz zupełnie nowego kompaktowego crossovera inspirowanego światem "dorosłych" suvów. Jego ceny zaczynają się od 69 900 zł.

Za bazę do stworzenia nowego modelu posłużyła płyta podłogowa Forda Fiesty. W kształtach mierzącego niespełna 4,2 m długości auta znajdziemy jednak nawiązania do poprzednika z lat dziewięćdziesiątych. INTERIA.PL
Pokrewieństwo z pierwszą Pumą zdradzają np. reflektory główne i "miękkie", obłe linie dominujące w linii bocznej pojazdu.INTERIA.PL
Na tle rynkowych rywali samochód pochwalić się może bagażnikiem o imponującej objętości 456 l.INTERIA.PL
Ukłonem w stronę młodych są również takie rozwiązania, jak: zintegrowana bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, dwa gniazda USB czy system info- rozrywki SYNC 3, który pozwala kierowcy sterować za pomocą prostych poleceń głosowych dźwiękiem, nawigacją i podłączonymi smartfonami.  
Sam system obsługiwany jest poprzez 8-calowy kolorowy ekran dotykowy i jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. System FordPass Connect z modemem pokładowym pozwala podłączyć do pokładowej sieci Wi-Fi nawet 10 urządzeń.  
Ford Puma produkowany jest w Craiova w Rumunii od października ubiegłego roku. Pierwsze samochody trafią właśnie do salonów sprzedaży, a cennik otwiera kwota 69 900 zł. Na rynku Pumie przyjdzie rywalizować m.in. z Volkswagenem T-Cross i Renault Captur. 
Źródłem napędu są benzynowe silniki 1,0 l EcoBoost wyposażone w pierwszy w branży, system dezaktywacji cylindra dla silnika trzycylindrowego. Wśród opcji napędowych znalazła się tzw. "miękka" (mild) hybryda EcoBoost Hybrid o całkowitej mocy 155 KM. Technologia napędowa EcoBoost Hybrid wspomaga benzynową jednostkę 1.0 EcoBoost przy pomocy zintegrowanego, napędzanego paskiem, urządzenia BISG, które łączy w sobie funkcję rozrusznika i generatora. BISG działa również jako silnik elektryczny płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową. W zależności od sytuacji jest on w stanie wesprzeć silnik spalinowy momentem obrotowym o wartości nawet 50 Nm. 
Sam bagażnik zasługuje na szerszy opis. Po złożeniu tylnych foteli, przedział bagażowy może pomieścić bagaż o wymiarach 112 x 97 x 43 cm. W bagażniku, w miejscu tzw. "wanny", znajdziemy też 80-litrowy schowek "MegaBox" o wymiarach 763 x 752 x 305 mm. Zaprojektowano go z myślą o przewożeniu wyższych, mniej stabilnych, przedmiotów o wysokości do 115 cm. Po opuszczeniu pokrywy schowka, może on być wykorzystywany np. do dyskretnego przewozu zabrudzonego sprzętu sportowego. 
Mimo zupełnie nowego pozycjonowania Puma pozostaje autem skierowanym głównie do młodych nabywców. Świadczą o tym chociażby takie elementy wyposażenia dodatkowego, jak np. system nagłośnienia firmy B&O ze wzmacniaczem o mocy 575 watów, dziesięcioma głośnikami i subwooferem.  
Inne z dostępnych w nowej Pumie opcji to np.: adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop&Go, nowy system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze (LHI) czy cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala. 
Słowa "wanna" użyliśmy celowo - oprócz syntetycznej, łatwo zmywalnej, tapicerki w centralnym miejscu podłogi "MegaBox" znajdziemy bowiem... korek odpływowy. Dzięki niemu można umyć zabrudzone wnętrze schowka czystą wodą. 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas