Zupełnie nowy silnik Toyoty będzie powstawał w Polsce!
Toyota ogłosiła dziś, że w 2020 roku rozpocznie produkcję nowej generacji silnika benzynowego o pojemności 1,5 litra w fabryce Toyota Motor Manufacturing Poland w Jelczu-Laskowicach.
Nakłady inwestycyjne projektu wyniosą 400 milionów złotych, co zwiększy dotychczasowe zaangażowanie Toyoty w inwestycje produkcyjne w Polsce do niemal 4,5 miliarda złotych.
Najnowsza generacja silnika jest zaprojektowana w oparciu o nową globalną platformę projektową Toyoty (TNGA - Toyota New Global Architecture). Silnik ten wraz z baterią będzie wykorzystywany w napędach hybrydowych oraz w wersji konwencjonalnej. (Będą w niego wyposażone modele Toyoty, które pojawiać się będą na rynku od roku 2020).
"Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że nowy silnik powiększy gamę podzespołów produkowanych w naszych fabrykach. Napędy hybrydowe stanowią obecnie 40% sprzedaży Toyoty w Europie i ich udział wzrasta gwałtownie. Ta inwestycja oznacza, że będziemy mogli sprostać oczekiwaniom rynku" - powedział Eiji Takeichi, prezes zarządu Toyota Motor Manufacturing Poland.
"Dzięki projektowi napędu hybrydowego TNGA będziemy mogli zwiększyć naszą konkurencyjność. Zastosowanie najnowszych technologii Toyoty tworzy nowe możliwości rozwoju dla naszych pracowników i bazy dostawców, zwiększając nasz wkład w rozwój polskiej gospodarki " - podkreślił Dariusz Mikołajczak, dyrektor fabryki w Jelczu-Laskowicach. "Aby podołać nowym wyzwaniom będziemy wzmacniać nasz zespół o nowych inżynierów i pracowników produkcji - dodaje Mikołajczak.
Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) posiada dwa zakłady zlokalizowane na Dolnym Śląsku. Fabryka silników w Jelczu-Laskowicach wytwarza 1,5l silniki benzynowe, a także 1,4l oraz 2,2l silniki Diesla i zatrudnia blisko 500 pracowników. Jej roczne zdolności produkcyjne wynoszą 180 tys. jednostek napędowych.
Natomiast zakład w Wałbrzychu produkuje 1,0l silniki benzynowe oraz manualne i półautomatyczne skrzynie biegów i zatrudnia 1500 osób. Jego możliwości produkcyjne sięgają 371 tys. silników oraz 720 tys. skrzyń biegów rocznie.
Fabryki te zaopatrują montownie samochodów Toyoty zlokalizowane w Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Turcji, Republice Południowej Afryki i Japonii.