Zupełnie nowa marka na polskim rynku. Kupisz sobie chińskie auto?
Na polskim rynku motoryzacyjnym pojawił się nowy gracz. Sprzedaż samochodów chińskiej marki Great Wall Motors (GWM) rozpoczyna właśnie firma Ecce Baltica Motors.
Importer z siedzibą w Ożarowie Mazowieckim już od przyszłego tygodnia zacznie przyjmować zamówienia na samochody chińskiego koncernu. To pierwsza tak poważna próba zdobycia polskiego rynku przez tego producenta z Kraju Środka.
W tym miejscu warto wyjaśnić, że oferowane na Starym Kontynencie pojazdy GWM "made in China" są jedynie z nazwy. Od 2012 roku chiński koncern posiada w Europie (w Bułgarii) własną fabrykę. Firma dysponuje też kompletem certyfikatów niezbędnych do sprzedawania swoich produktów na rynkach Unii Europejskiej.
Plany firmy Ecce Baltica Motors zakładają, że jeszcze w tym roku w Polsce pojawić ma się od 7 do 10 punktów dealerskich Great Wall Motors. W przyszłym roku liczba przedstawicielstw handlowych przekroczyć ma 20 punktów.
Od przyszłego tygodnia w Ecce Baltica Motors będzie można składać zamówienia na SUV-a o nazwie H6 lub pickupa o nazwie Steed.
GWM H6 to obecnie najpopularniejszy kompaktowy SUV na chińskim rynku. Samochód zaprojektowano tak, by spełniał europejskie wymogi bezpieczeństwa. W chińskich testach zderzeniowych przeprowadzonych przez C-NCAP (lokalny odpowiednik ENCAP) auto otrzymało maksymalny wynik pięciu gwiazdek.
Standardowym wyposażeniem są m.in. dwie poduszki powietrzne i hamulce tarczowe (przednie wentylowane) z systemami ABS, EBD i brake assist. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona - z tyłu pracuje niezależny układ wielowahaczowy. Standardowo samochód oferowany jest z napędem na przednią oś.
Nadwozie pojazdu mierzy 4,64 m długości, 1,82 m szerokości i 1,69 m wysokości. Rozstaw osi to - podobnie jak w większości współczesnych kompaktów - niespełna 2,7 m (dokładnie 2,68 m). Klienci mają do wyboru dwie jednostki napędowe: benzynowy silnik 1,5 l T lub wysokoprężny 2,0 l.
Obie jednostki wyposażono w turbodoładowanie. Benzynowa osiąga moc 143 KM (przy 5600 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 210 Nm (w zakresie 2200-4500 obr./min). Auto z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów przypiesza do 100 km/h w 11,2 s i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h. Średnie zużycie paliwa to - zdaniem producenta - 8,5 l/100 km.
Wysokoprężny 2,0 l TCI również może pochwalić się mocą maksymalną 143 KM (przy 4 tys. obr./min). W jego przypadku maksymalny moment obrotowy wynosi jednak 310 Nm oferowanych w zakresie 1800-2800 obr./min. W takiej konfiguracji ważące 1725 kg auto przyspiesza do 100 km/h w 11,4 s i osiąga prędkość maksymalną 175 km/h. Auto - zdaniem producenta - zużywa średnio 6,7 l/100 km.
Jak donosi instytut Samar, w Polsce samochody oferowane będą w trzech wersjach wyposażenia: One, Star i Premium. Ta ostatnia obejmuje m.in. pełny pakiet elektryczny, automatyczną klimatyzację, system multimedialny z 7-calowym, dotykowym wyświetlaczem, portem USB i czytnikiem kart SD, kamerę cofania i skórzaną tapicerkę.
Najtańsza wersja - H6 One 1,5T 4x2 - to wydatek 21 tys. euro (dopłata do napędu 4x4 wynosi 1,7 tys. euro). Topowa odmiana - H6 Star 2l 0D 4x4 wyceniona została na 28 000 tys. euro. Podane ceny uwzględniają trzyletnie koszty leasingu. Klienci indywidualni zapłacą za auto o 4 proc. mniej.
Nieco więcej - od 24 100 euro - zapłacić trzeba za pickupa Steed z napędem 4x4 i dwulitrowym dieslem o mocy 139 KM (305 Nm). W ofercie jest również 2,4-litrowy silnik benzynowy (122 KM i 200 Nm) wyceniony na 24 400 euro.
Nabywców obawiających się chińskiej jakości uspokajamy, że samochody mają być objęte 3-letnia gwarancją mechaniczną limitowaną przebiegiem 100 tys. km. Gwarancja perforacyjna wynosić ma 6 lat. Importer planuje też uruchomienie na terenie kraju 6 punktów całodobowej obsługi Great Wall Assistance.