Volvo sprzedaje się coraz lepiej
Fani Volvo mają powody do radości. Firma, której istnienie jeszcze do niedawna stało pod dużym znakiem zapytania, odnotowuje kolejne sukcesy.
Jej przedstawiciele poinformowali właśnie o kolejnym wzroście sprzedaży. W listopadzie sprzedano o 6 proc. więcej aut niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W październiku, w ujęciu globalnym, sprzedaż wzrosła o 4 proc.
W Chinach, które są obecnie największym pojedynczym rynkiem zbytu dla Volvo, sprzedaż wzrosła trzeci raz z rzędu. W porównaniu z listopadem 2012 na nowe Volvo zdecydowało się aż o 69 proc. więcej nabywców!
Chiny są obecnie najważniejszym rynkiem dla szwedzkiej marki. Koniunktura w Państwie Środka, w którym siedzibę ma Zhejiang Geely Holding Group Co - obecny właściciel Volvo - pozwala snuć optymistyczne plany. Wg najnowszych prognoz do 2020 roku sprzedaż szwedzkich aut w Chinach osiągnąć ma około 800 000 sztuk.
Szybki wzrost sprzedaży ma dla Szwedów kluczowe znaczenie. Wpływy pozwolą bowiem uzyskać fundusze niezbędne do dokończenia prac konstrukcyjnych nad zupełnie nowymi modelami. Po ich wprowadzeniu firma chce zmniejszyć dystans dzielący ją od najważniejszych graczy segmentu premium: Audi, BMW i Mercedesa.