Volkswagen notuje coraz wyższą sprzedaż

Po dobrym początku roku Volkswagen odnotował pozytywny rozwój także w drugim kwartale. W całym pierwszym półroczu znacznie wzrosły obroty, wynik operacyjny oraz zysk ze sprzedaży.

"Dobry wynik operacyjny w pierwszym półroczu pokazuje, że zmiany wprowadzane w obrębie marki Volkswagen stopniowo przynoszą efekty. Nasze nowe modele cieszą się bardzo dużym uznaniem klientów na całym świecie. Panujemy przy tym nad kosztami. Musimy nadal konsekwentnie kroczyć tą drogą i jeszcze bardziej zwiększyć tempo naszej transformacji, żeby na trwałe zwiększyć rentowność marki Volkswagen do poziomu zapewniającego skuteczność w starciu z konkurencją oraz zapewnić jej bezpieczeństwo na przyszłość" - powiedział dr Arno Antlitz, Członek Zarządu ds. Finansów marki Volkswagen.

W drugiej połowie roku wyzwaniem okaże się konieczność przejścia na nową, angażującą więcej czasu procedurę homologacyjną WLTP. Marka spodziewa się, że od trzeciego kwartału będzie to miało wpływ na wynik operacyjny oraz płynność finansową. Mimo to, zarząd marki potwierdził swoją prognozę wyników na cały 2018 rok: obroty wzrosną do 10 procent, operacyjna stopa zwrotu przed zdarzeniami nadzwyczajnymi wyniesie od 4 do 5 procent, a operacyjny przepływ pieniędzy przed zdarzeniami nadzwyczajnymi będzie pozytywny.

Dobra sytuacja w pierwszym półroczu jest przede wszystkim wynikiem ofensywy Volkswagena na rynku SUVów. Tiguan stał się światowym bestsellerem, w drugim kwartale natomiast z sukcesem wprowadzono na rynek nową generację Touarega, flagowego modelu marki. Dużą popularnością w Europie cieszy się także T-Roc - od chwili rozpoczęcia jego sprzedaży, w czwartym kwartale zeszłego roku, przyjęto na ten model ponad 100 000 zamówień. Niebawem debiutu doczeka się kolejny SUV Volkswagena - T-Cross.

W ciągu roku Volkswagenowi udało się zwiększyć udział aut typu SUV w sprzedaży na całym świecie z 13 procent w pierwszym półroczu 2017 roku do 18 procent dzisiaj. Wzrost ten widać zwłaszcza w Europie, gdzie udział SUV-ów zwiększył się w ciągu roku z 17 do 25 procent. W Ameryce Północnej wzrósł on niemal czterokrotnie - z 10 do 38 procent.

W pierwszym półroczu Volkswagen zwiększył dostawy do klientów we wszystkich regionach świata. Zarówno w Niemczech, jak i na największych rynkach w Europie Zachodniej, a także w Chinach i USA marka zwiększyła dostawy o kilka procent. Na rosnących rynkach rosyjskim i brazylijskim wzrosły one nawet o ponad 20 procent.

Znaczny udział SUV-ów objętych dużą marżą oraz konsekwentne wprowadzanie zmian w poszczególnych regionach w pierwszym półroczu 2018 przyczyniły się do znacznej poprawy rentowności marki Volkswagen. Dzięki paktowi na rzecz przyszłości uzyskano dalszy wzrost produktywności. Do końca 2018 roku powinna zostać zrealizowana kolejna obniżka kosztów w wysokości 2,2 miliarda euro; do 2020 roku - dzięki paktowi na rzecz przyszłości - Volkswagen zamierza uzyskać w Niemczech oszczędność w wysokości 3 miliardów euro rocznie.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama