Volkswagen może już budować fabrykę we Wrześni

Koncern Volkswagen otrzymał zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (WSSE) "Invest-Park". Zezwolenie dotyczy budowy fabryki we Wrześni (Wielkopolska), w której zatrudnionych zostanie 2,3 tys. osób.

Koncern Volkswagen otrzymał zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (WSSE) "Invest-Park". Zezwolenie dotyczy budowy fabryki we Wrześni (Wielkopolska), w której zatrudnionych zostanie 2,3 tys. osób.

Niemiecki koncern VW ogłosił w marcu tego roku, że do końca 2016 roku wybuduje we Wrześni nową fabrykę samochodów dostawczych VW Crafter. Inwestycja - za ok. 3,3 mld zł - powstanie na ternie Wrzesińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej, która wchodzi w skład WSSE "Invest-Park".

Jak poinformował w piątek Jacek Serdeczny z departamentu komunikacji WSSE, koncern VW uzyskał zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w Strefie.

To największa inwestycja dekady w Europie - podkreśla - cytowana w piątkowym komunikacie WSSE - wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik.

Reklama

Szacuje się, że fabryka VW może przynieś w całej Polsce 10 tys. miejsc pracy w branży motoryzacyjnej. Dzięki budowie fabryki inwestor może liczyć na ulgi podatkowe.

Działające w WSSE firmy Ronal, Mahle, Nifco, GKN Driveline, Faurecia już produkują podzespoły dla VW. Część z nich trafia do fabryki koncernu w Poznaniu, gdzie produkowane są samochody dostawcze VW Caddy i Transporter.

Budowa fabryki we Wrześni rozpocznie się jesienią tego roku. Zakład rocznie ma produkować ok. 85 tys. samochodów. Do wrzesińskiego zakładu z poznańskiej fabryki przejdzie część kadry kierowniczej oraz pracowników produkcji.

W połowie przyszłego roku we Wrześni zaczną pracować osoby odpowiedzialne za tzw. utrzymanie ruchu, czyli zapewnienie pracy fabryki. Później zatrudnienie znajdzie pozostała część planowanej na 2,3 tys. osób załogi.

Fabryka będzie pracowała najpierw na jedną zmianę - docelowo na dwie. VW nie wyklucza uruchomienia trzeciej zmiany, ale zależy to od uwarunkowań rynkowych i wielkości sprzedaży Craftera.

VW przygotowuje się również do rozbudowy fabryki Poznań-Antoninek, która uwarunkowana jest uchwaleniem zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Inwestycja ta związana jest z planowanym wprowadzeniem do produkcji w najbliższych latach nowej generacji VW Caddy, a niewykluczone, że również nowej Skody Roomster, która ma być bliźniaczym modelem Caddy.

Volkswagen w Wielkopolsce obecny jest od 1993 roku. Firma weszła wówczas w spółkę z Fabryką Samochodów Rolniczych Polmo, która produkowała w zakładzie w Antoniku samochody Tarpan. W 2013 roku zakład w poznańskim Antoninku opuściło ponad 170 tys. aut.

WSSE "Invest-Park" jest największą specjalną strefą ekonomiczną w Polsce. Powierzchnia WSSE wynosi ponad 2,6 tys. hektarów. Około połowy terenów jest nadal dostępna dla inwestorów. WSSE jest czwartą co do wielkości strefą w Europie i 22. na świecie. Łącznie powstało w niej 36,6 tys. miejsc pracy, a nakłady inwestycyjne przekroczyły 16 mld zł.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy