TVR rosyjski

Jedna z czołowych brytyjskich marek, zajmujących się produkcją lekkich, sportowych pojazdów – TVR zmieniła właściciela.

article cover
INTERIA.PL

100 procent akcji kupił mieszkający w Wiedniu Rosjanin Nikolai Smolenski, syn Aleksandra, właściciela rosyjskiej grupy kapitałowej SBS-Agro. Majątek ich szacowany jest na 500 mln. dolarów. Smolenski senior wsławił się m.in. tym, że na odbudowę cerkwi Chrystusa Zbawiciela w Moskwie podarował ... 50 kg złota..

Historia marki TVR, która ma siedzibę w Blackpool rozpoczęła się w 1947 roku, kiedy to młody inżynier - Trevor Wilkinson zbudował samodzielnie lekkie, aluminiowe nadwozie sportowego pojazdu. Cały samochód, oznaczony już symbolem TVR powstał dwa lata później, a do jego napędu posłużył silnik Forda.

Legendarnymi modelami brytyjskiej marki były: Grantura (zaprezentowana w 1958 roku), Griffith (1963), Vixen i Tuscan V8 (1966), cała seria "M" lat 70., w której powstawały coupe, hatchbacki, a także kabriolety, Tasmin (1980), a od 1982 roku, kiedy to kierownictwo TVR objął jego dotychczasowy prezes - Peter Wheeler , który pozostaje w firmie jako konsultant pojawiły się takie auta jak: Chimaera (1993), Cerbera, Tuscan i Tamora.

Obecnie w fabryce w Blackpool powstaje rocznie około 1500 samochodów marki TVR produkowanych głównie przy pomocy rąk.

Nowy właściciel TVR (firma zatrudnia 400 pracowników) zapowiada kontynuowanie tradycji i jednocześnie duże inwestycje w nowe technologie i metody produkcji. Wkrótce w sprzedaży pojawić sie ma nowy Sagaris i Tuscan 2. Auta tej firmy mają być sprzedawane także w Europie Środkowej. Czy trafią również do Polski. ©

Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas