Toyota stawia na... Forda!

Chociaż producenci samochodów ostro rywalizują o klientów, w wielu kwestiach ściśle ze sobą współpracują. Nie chodzi wyłącznie o podzespoły pochodzące do tych samych dostawców. Firmy często dzielą się też opracowanymi samodzielnie technologiami.

Technologia z Forda trafiła do Toyoty
Technologia z Forda trafiła do ToyotyInformacja prasowa (moto)

W początku zeszłego roku Toyota postanowiła udostępnić swoje patenty związane z technologią ogniw paliwowych. Na pierwszy rzut oka dzielenie się własnymi rozwiązaniami z konkurencją nie wydaje się najlepszym pomysłem ale - wbrew pozorom - nie jest to wcale takie oczywiste. Pamiętajmy, że chodzi o kwestię standaryzacji niektórych rozwiązań, co przekłada się na upowszechnienie nowych technologii, a - co za tym idzie - wzrost produkcji.

Japończycy również korzystają z efektów prac inżynierów zatrudnionych u konkurencji. Ostatnio, do aut z logiem Toyoty trafiła technologia rodem z Forda.

Chodzi o system SmartDeviceLink - oprogramowanie typu open source, w oparciu o które działa platforma Ford SYNC AppLink. Daje ona użytkownikom łatwy dostęp do ulubionych aplikacji na smartfona za pośrednictwem poleceń głosowych.

Poprzez zaadoptowanie tego rozwiązania, producenci aut i dostawcy przyczynią się do szybszego wprowadzenia w branży motoryzacyjnej dedykowanej platformy o określonym standardzie, która pozwoli zwiększyć liczbę aplikacji możliwych do wykorzystania na pokładzie samochodu. Korzystając ze wspólnego oprogramowania, programiści mogą skupić się na tworzeniu najlepszych aplikacji na jedną platformę, które będą oferowane nabywcom samochodów wielu różnych marek. Wdrożeniem rozwiązania SmartDeviceLink w swoich samochodach zainteresowane są również firmy PSA Peugeot Citroën, Honda, Mazda i Subaru.

Samochody wyposażone w SmartDeviceLink umożliwiają kierowcom sterowanie popularnymi aplikacjami na smartfona za pośrednictwem ekranów dotykowych, przycisków i/lub poleceń głosowych. Użytkownicy platformy Ford AppLink mogą już korzystać z popularnych aplikacji muzycznych, jak Spotify i iHeartRadio, aplikacji informacyjnych, w tym AccuWeather i MLB, aplikacji handlowych typu Domino’s, a także wielu innych aplikacji z całego świata.

W przypadku producentów samochodów i dostawców, wdrożenie platformy SmartDeviceLink pozwoli zaoferować klientom większy wybór pod kątem wykorzystywania aplikacji na smartfony w czasie jazdy. Adaptacja tego rozwiązania umożliwi również zwiększenie jakości i poprawę bezpieczeństwa oprogramowania, jako że ulepszenia może wprowadzać wiele podmiotów.

W ramach systemu Ford SYNC, funkcja AppLink jest dostępna w ponad 5 milionach samochodów Forda na całym świecie. Szacuje się, że do roku 2020 technologia ta będzie oferowana w 28 milionach aut.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas