Toyota rozpoczyna ofensywę na rozwijających się rynkach

Toyota i należące do niej Daihatsu, stworzą osobne przedsiębiorstwo, które będzie odpowiedzialne za samochody kompaktowe przeznaczone na wschodzące rynki. Jest to rezultat umowy między producentami co do ich roli we wzmocnieniu obecności na wschodzących rynkach. Nowa firma rozpocznie działalność w styczniu 2017 roku.

Toyota Auris
Toyota AurisInformacja prasowa (moto)

Głównym celem działania firmy będzie tworzenie i wprowadzanie na rozwijające się rynki konkurencyjnych kompaktowych samochodów, bazując na doświadczeniu Daihatsu w produkcji niedrogich aut wysokiej jakości. W krajach rozwijających się potencjał wzrostu sprzedaży samochodów jest ogromny, a jednocześnie nasila się konkurencja.

Nowe przedsiębiorstwo będzie odpowiedzialne za planowanie produktów i przygotowanie produkcji kompaktowych samochodów przeznaczonych na rynki rozwijające się. Będzie czerpało z doświadczenia i zasobów Toyoty i Daihatsu, wykorzystując mocne strony obu partnerów.

Daihatsu obejmie wiodącą rolę w nowym przedsięwzięciu, biorąc na siebie nadzór nad rozwojem produktów, opartym na nowej architekturze DNGA (Daihatsu New Global Architecture), zaopatrzeniem i przygotowaniem produkcji. Toyota będzie wspierać partnera, dostarczając wiedzę i zasoby. Oba przedsiębiorstwa będą wspólnie tworzyć projekty produktów oraz plany biznesowe. Udostępnią też nowej firmie swoją infrastrukturę produkcyjną.

Wyjaśniając zalety tego rozwiązania, Shigeki Terashi, wiceprezydent Toyoty powiedział: Powołując do życia wewnętrzną spółkę, Toyota chce poznać fundamenty konkurencyjności Daihatsu i wprowadzić zmiany we własnych strukturach. Prezydent Daihatsu, Masanori Mitsui, skomentował: Będziemy dalej rozwijać swoją wiedzę i doświadczenie w produkcji małych samochodów. Chcemy stanowić w Toyota Group siłę napędową budowy małych i kompaktowych pojazdów na rynki wschodzące. Dla Daihatsu ta inicjatywa jest cenną okazją do przyspieszonego, a jednocześnie zrównoważonego rozwoju oraz do dalszego umacniania swojej marki.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas