Toyota mówi dość. To koniec marki Scion
Z motoryzacyjne mapy świata zniknie kolejny producent. Wszystko wskazuje na to, że władze koncernu Toyota zdecydowały się zlikwidować markę Scion.
Chociaż służby prasowe Toyoty nie wystosowały jeszcze oficjalnego komunikatu, źródła zbliżone do zarządu japońskiego koncernu nie pozostawiają złudzeń - Scion zniknąć ma z rynku w najbliższym czasie.
Utworzona w 2002 roku marka miała za zadanie przyciągnąć młodych amerykańskich kierowców. Celu nie udało się zrealizować. Dane dotyczące sprzedaży mówią, że średni wiek nabywcy Sciona to... 49 lat.
Szczyt sprzedaży osiągnięto w 2006 roku, gdy na nowe Sciony zdecydowało się 175 tys. nabywców. W zeszłym roku firma sprzedała jedynie 56 167 egzemplarzy swoich pojazdów.
Obecnie w ofercie marki Scion znajduje się pięć modeli. Dwa sportowe coupe: FR-S (auto jest kopią Subaru BRZ i Toyoty GT86) oraz tC, kompaktowy iM (kopia... Aurisa) oraz - produkowany przez Mazdę - model iA, czyi lokalna wariacja na temat Mazdy 2.
Wg niepotwierdzonych informacji salony Sciona zakończą swoją działalność do końca sierpnia.