Toyota i Lexus seryjnie z systemem automatycznego hamowania

Kilka dni temu amerykańska agencja rządowa National Highway Traffic Safety Administration ogłosiła, że 20 producentów odpowiadających za 99% amerykańskiego rynku zobowiązało się do 2022 roku wprowadzić automatyczne hamowanie awaryjne do standardowego wyposażenia wszystkich modeli.

Toyota Safety Sense dostępne jest miedzy innymi w odświeżonym Avensisie
Toyota Safety Sense dostępne jest miedzy innymi w odświeżonym AvensisieInformacja prasowa (moto)

Toyota i Lexus nie tylko podpisały to porozumienie, ale zapowiedziały, że zrealizują ten cel o 5 lat wcześniej, czyli do 2017 roku.

Toyota Safety Sense 

Japoński producent rozpoczął stopniowe wprowadzanie pakietów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense i Lexus Safety System do kolejnych modeli obu marek już 2015 roku. Pakiet zawiera, między innymi, funkcję automatycznego hamowania awaryjnego i jest dostępny w standardzie lub za niewielką dopłatą, dostosowaną do ceny samochodu.

Toyota Safety Sense i Lexus Safety System zawierają kompleksowy układ zapobiegania zderzeniom z innymi samochodami, funkcję ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu i automatyczne światła drogowe. W wielu modelach dostępne jest także odczytywanie znaków drogowych, aktywny tempomat zachowujący bezpieczny odstęp od poprzedzającego samochodu, zapobieganie kolizjom z pieszymi i funkcja korekty toru jazdy w razie niezamierzonego zjechania z pasa ruchu.

Porozumienie 20 producentów samochodów dotyczy tylko Stanów Zjednoczonych, jednak prawdopodobnie podobne ustalenia zapadną także w Unii Europejskiej. Toyota i Lexus już wprowadzają swoje pakiety bezpieczeństwa czynnego do europejskich, w tym polskich modeli, wyprzedzając ewentualne decyzje władz.

Lexus RX - systemy bezpieczeństwa 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas