To koniec trzydrzwiowego Forda Fiesty. A co z wersją ST?
Ford ogłosił, że zakończy produkcję Fiesty z trzydrzwiowym nadwoziem. Ma to nastąpić w ramach porządkowania portfolio marki i w związku z próbami skrócenia czasów oczekiwania na samochody.
Ostatnia trzydrzwiowa Fiesta zostanie wyprodukowana latem.
W ostatnich latach rynek samochodowy ewoluował. Szczególnie mocno rozwinęły się SUV-y i crossovery, które zaczęły wypierać zarówno samochody kompaktowej, jak i sedany segmentu D. Ale zmieniał się również rynek aut mniejszych. Producenci stopniowo wycofywali trzydrzwiowe wersje swoich małych pojazdów, stawiając na bardziej praktyczne nadwozia pięciodrzwiowe i wprowadzając coraz mniejsze crossovery.
Dziś Ford jest jednym z ostatnich producentów, który oferuje model segmentu B z nadwoziem trzydrzwiowym. Ta sytuacja nie potrwa jednak już długo. Ostatni taki samochód wyjedzie z fabryki w niemieckiej Kolonii latem.
Na szczęście zakończenie produkcji trzydrzwiowej Fiesty nie oznacza końca produkcji usportowionej odmiany ST, która dziś jest oferowana wyłącznie z nadwoziem trzydrzwiowym. Fiesta ST ma pozostać w ofercie, będzie jednak pięciodrzwiowa.
Przypomnijmy, że Fiesta obecnej generacji trafiła na rynek w 2016 roku, w zeszłym roku model ten przeszedł lifting. Ford nie podjął jeszcze decyzji, jak długo Fiesta w wersji pięciodrzwiowej pozostanie w produkcji. Zapewne będzie to zależało od popytu.
Zakład w Kolonii przechodzi obecnie dużą modernizację. Kosztem 1 mld dolarów stanie się centrum produkcji samochodów elektrycznych. Amerykański producent ogłosił już, że do 2030 w europejskiej ofercie będzie miał wyłącznie auta elektryczne.
Już w tym roku w Kolonii ma rozpocząć się produkcja elektrycznego SUV-a, który będzie oparty na modułowej płycie MEB Volkswagena (na niej budowany jest m.in. ID.4). Natomiast w przyszłym roku ruszy produkcja kolejnego modelu opartego na MEB, który ma być - wg samego Forda - sportowym crossoverem.
***
Ile zarabiają najemnicy w wojsku ukraińskim?
***