Ten samochód zmienił motoryzację. Ma 60 lat!

Sześćdziesiąt lat temu, w głowach inżynierów Chevroleta narodził się śmiały plan - postanowili stworzyć sportowego roadstera. Tak właśnie powstał prototyp o nazwie XP-122, który odmienił oblicze motoryzacji...

I generacja chevroleta corvette
I generacja chevroleta corvetteINTERIA.PL

Auto zadebiutowało 10 stycznia 1953 roku na wystawie GM Motorama w hotelu Waldorf Asturia w Nowym Jorku. W ten sposób wykluwał się najsłynniejszy sportowy samochód w dziejach amerykańskiej motoryzacji - chevrolet corvette.

Prototyp spotkał się z tak ciepłym przyjęciem, że zarząd General Motors zdecydował się wprowadzić samochód do produkcji seryjnej. Pierwszy egzemplarza auta ochrzczonego nazwą corvette zjechały z taśmy montażowej zakładu w Michigan 30 czerwca 1953 roku.

Auto zbudowane w oparciu o stalową ramę drabinkową miało dwudrzwiowe, otwarte nadwozie. Samochód miał jedynie dwa miejsca i nie miał ani podnoszonych szyb bocznych, ani nawet klamek zewnętrznych. W przeciwieństwie do tradycyjnych konstrukcji z tego okresu, jego nadwozie nie było wytłaczane ze stali, ale formowane z wykorzystaniem wzmocnionego włókna szklanego. Źródłem napędu był zbudowany w układzie R6 benzynowy silnik o pojemności 3,8 l i mocy 150 KM.

Informacja prasowa (moto)

Wstępnie zakładano produkcję około 150 sztuk modelu corvette. Limitowana seria miała przyciągnąć potencjalnych klientów do salonów sprzedaży Chevroleta rozlokowanych we wszystkich (wówczas 48) stanach Ameryki Północnej. Ze względu na ogromny popyt już w pierwszym roku produkcję zwiększono dwukrotnie - do 300 sztuk. Rok później model corvette produkowany był już w fabryce GM w St. Louis w stanie Missouri - z taśmy zjechało wówczas 3 640 sztuk (wersja modelowa 1954).

Informacja prasowa (moto)

Obecnie w ofercie amerykańskiej marki znajduje się szósta generacja auta. Od uruchomienia produkcji pierwszej serii - C1 - w 1953 roku, do klientów na całym świecie trafiło już przeszło 1,5 mln egzemplarzy chevroleta corvette.

Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas