Te marki warte są najwięcej

Toyota wciąż mocno odczuwa skutki największej w historii motoryzacji akcji nawrotowej. Jak wynika z raportu instytutu badawczego Millward Brown wartość koncernu wyraźnie spadła, co poskutkowało zmianą na stanowisku lidera najbardziej wartościowych marek samochodowych.

Raport Millward Brown obejmuje zestawienie 100 najbardziej wartościowych światowych marek. Do tej pory w kategorii wytwórców samochodów prym wiodła Toyota. Teraz Japończycy musieli jednak uznać wyższość BMW, które uznawane jest aktualnie za najbardziej wartościową markę (25. miejsce w rankingu wszystkich marek na świecie).

Wartość marki BMW szacowana jest na 21,82 mld dolarów, tymczasem Toyota warta jest obecnie 21,77 mld dolarów. Wypada jednak zauważyć, że zarówno BMW, jak i japońska marka zanotowały wyraźne spadki wartości. W przypadku BMW spadek wyniósł 9 procent, w przypadku Toyoty aż 27 procent (spadek na 26. miejsce w rankingu wszystkich światowych marek).

Zdaniem analityków dominacja bawarskiego producenta nie potrwa jednak długo. Japończycy dokładają wszelkich starań, by zmyć z siebie piętno nieszczęsnej akcji serwisowej, czego dowodem jest chociażby rosnąca sprzedaż japońskich samochodów w Stanach Zjednoczonych. W kwietniu, w USA marka zanotowała wzrost sprzedaży o niemal 24 procent, co świadczy o tym, że Japończycy nie stracili zaufania klientów.

Reklama

Trzecie miejsce wśród najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych również należy do Azjatów. Zajmuje je warta 14,3 mld dolarów Honda, która w zestawieniu wszystkich światowych marek klasyfikowana jest na 46. pozycji.

Co ciekawe, japoński producent notowany jest wyżej niż marka z najdłuższymi motoryzacyjnymi tradycjami. Mercedes - bo o nim mowa - sklasyfikowany został na czwartej pozycji (53. miejsce w rankingu wszystkich marek). Wartość marki ze Stuttgartu wyceniana jest obecnie na 13,74 mld dolarów.

Do rankingu 100 najbardziej wartościowych marek świata "załapały się" jeszcze warte 12,2 mld dolarów Porsche (65. pozycja) i wyceniany na 8,61 mld dolarów Nissan (84. pozycja). Poza BMW, które mimo 9% spadku awansowało na pozycję lidera, niemieccy producenci nie mają jednak powodów do radości. Wartość Mercedesa spadła o 11 procent, Porsche straciło aż 31 procent.

Za najbardziej wartościową światową markę uznano Google wartą obecnie 114 miliardów dolarów. Na drugim miejscu uplasował się IBM wyceniany na 86 miliardów dolarów. Pierwszą trójkę zamyka marka Apple warta obecnie 83 miliardy dolarów. Jak widać, branża IT rządzi.

Samochodowe marki o największej wartości:

1. BMW 21,82 mld dolarów - (25)

2. Toyota 21,77 mld dolarów - (26)

3. Honda 14,30 mld dolarów - (46)

4. Mercedes 13,74 mld dolarów - (53)

5. Porsche 12,02 mld dolarów - (65)

6. Nissan 8,61 mld dolarów - (86)

7. Ford 7,04 mld dolarów

8. VW 6,99 mld dolarów

9. Audi 3,62 mld dolarów

10. Renault 3,26 mld dolarów

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: porsche | procent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy