Szybko i oszczędnie

Niewielka angielska firma Connaught może przejść do historii jako pierwszy producent, który zaoferuje klientom sportowy samochód o napędzie hybrydowym.

Obecnie firma ta sprzedaje coupe 2+2 o nazwie Type-D GT. Samochód ten napędzany jest doładowanym, aluminiowym silnikiem V10 o pojemności 2.1l. Jego cechą charakterystyczną jest niewielki rozstaw głowic, który wynosi tylko 22.5 st. Silnik umieszczono wzdłużnie z przodu i poprzez pięciobiegową manualną skrzynię biegów napędza on koła tylne.

Maksymalna moc jednostki napędowej to 300 KM (przy 7000 obr/min), moment obrotowy wynosi zaś 371 Nm (przy 3000 obr/min).

Dzięki niewielkiej masie (950 kg) i sporej mocy GT imponuje osiągami - przyspieszenie do 100 km/h trwa poniżej 5 sekund, zaś prędkość maksymalna wynosi 273 km/h.

Reklama

Brytyjczycy obecnie pracują na zbudowaniem tego samochodu w wersji hybrydowej. Prace są już tak zaawansowane, że rozpoczęto zbieranie zamówień!

Connaught Type-D h (hybrid) napędzany jest tym samym silnikiem V10 (C-MHS), co jego konwencjonalny brat. Jednak zamiast turbosprężarki pod maską znajdziemy drugą jednostkę elektryczną. W efekcie połączone obydwa silniki dysponują mocą 162 KM (przy 6000 obr/min) oraz maksymalnym momentem 192 Nm, który dostępny jest w bardzo szerokim zakresie obrotów (od 1000 do 6000 obr/min).

Samochód z tym napędem ma rozpędzać się do "setki" w mniej niż 7 sekund oraz osiągać prędkość 225 km/h. I to wszystko przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 6.7l/100 km!

Connaught to firma której historia sięga lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Obecnie w ofercie znajduje się tylko jeden model (rocznie powstaje 200 egzemplarzy), drugi (hybrydowy) ma dołączyć pod koniec przyszłego roku.

W 2010 roku firma planuje mieć w ofercie dziewięć różnych pojazdów, a roczna produkcja ma wynieść 2000 sztuk (między innymi planuje się zbudowanie czterodrzwiowej wersji Type-D - będzie ona o 10 cm dłuższa od obecnej).

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy