Sprzedaż Porsche pnie się w górę

W pierwszym kwartale br. Porsche wyraźnie poprawiło swoje obroty, wyniki i liczbę dostaw względem analogicznego okresu roku 2015.

Producent sportowych aut zwiększył obroty do 5,4 mld euro (+6%), a wyniki operacyjne do 896 mln euro (+17%). Liczba dostaw osiągnęła poziom 55 974 egzemplarzy (+10%). Wskaźnik rentowności działalności operacyjnej wyniósł 16,7%. Tym samym Porsche jest najbardziej dochodowym producentem samochodów na świecie.

Dla Olivera Blume, Prezesa Zarządu Porsche AG, wyniki te pokazują, że firma Porsche ma dziś najatrakcyjniejszą i najbardziej zróżnicowaną ofertę w swojej historii. "Nowe odsłony modeli 911, 718 Boxster i 718 Cayman wzbudzają podziw naszych klientów" - powiedział i podkreślił związek, jaki zachodzi w Porsche pomiędzy rentownością a odpowiedzialnością społeczną. "Naszym celem nie jest osiąganie rekordowej liczby dostaw. Swoją uwagę koncentrujemy na wzroście wartości dodanej, opartym na odpowiedniej rentowności i bezpieczeństwie miejsc pracy". Na koniec pierwszego kwartału br. liczba pracowników Porsche wynosiła 25 081. Rok temu było to 22 945 osób (+9%).

Lutz Menske, Zastępca Prezesa Zarządu i Członek Zarządu odpowiedzialny za finanse oraz IT, wyjaśnił, że ostatni wzrost zysków nie wynika jedynie z większej liczby dostaw, ale także z obecnych trendów walutowych. "To jak bieg przed wiatrem" - powiedział Meschke. Jest przekonany, że z końcem roku obrotowego 2016 Porsche po raz kolejny osiągnie strategiczny cel rentowności na poziomie 15%. "Konsekwentnie podążamy ścieżką, którą obraliśmy. Nasz sukces odzwierciedlają również przepływy pieniężne netto, większe niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku" - dodał dyrektor finansowy.

Reklama

W całym roku obrotowym 2016 Meschke przewiduje niewielki wzrost obrotów i liczby dostaw, z wynikami na poziomie ubiegłorocznych - i to pomimo bardzo wysokich inwestycji w zakłady produkcyjne i wydatków na rozwój oraz zainwestowania sumy 1 mld euro w opracowanie pierwszego całkowicie elektrycznego modelu Porsche, Mission E.


Dowiedz się więcej na temat: Porsche
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy