Sól psuje fordy
Ford Polska sp. z o. o. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody Ford Focus mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.
Polski dystrybutor samochodów Ford poinformował, że w niektórych samochodach Ford Focus 1,6 l, 1,8 l i 2,0 l, Duratorq-TDCi (DV) (DW) (Lynx) wyprodukowanych w okresie od 1 czerwca 2006 do 25 stycznia 2007 w Niemczech, Hiszpanii i Rosji, może dochodzić do nadmiernej korozji elementów układu chłodzenia silnika.
Wada ta występuje tylko w samochodach użytkowanych w krajach, w których zimą stosowane są duże ilości soli. W ekstremalnych przypadkach korozja może rozprzestrzenić się na obwody elektroniczne i powodować przegrzanie, co może prowadzić nawet do stopienia izolacji przewodów elektrycznych oraz przewodów i urządzeń sąsiadujących.
Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 1946 samochodów Ford Focus.
Ford Polska sp. z o.o. poinformował UOKiK, że posiadacze pojazdów objętych kampanią, zostali indywidualnie powiadomieni o ryzyku oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów, gdzie na koszt przedsiębiorcy zamontowane zostaną dodatkowe wiązki przewodów oraz osłona chroniąca przed przedostawaniem się wody.