Skrzynia szybsza niż kierowca

Przekładnie dwusprzęgłowe stosowane są coraz chętniej przez producentów. Nie może to dziwić - oferują one nie tylko lepsze osiągi, ale również niższe zużycie paliwa niż w samochodach z konwencjonalnymi skrzyniami manualnymi lub automatycznymi.

Obecnie największym minusem przekładni dwusprzęgłowych jest ciągle wysoka cena. Np. Volkswagen za zamówienie auta z DSG życzy sobie dopłatę w wysokości 10 tys. zł.

Jednak firma z Wolfsburga nie jest jedynym producentem, który w swojej ofercie posiada skrzynię dwusprzęgłową. Podobnym rozwiązaniem dysponuje również Fiat.

Na poniższym filmie prezentujemy zasadę działania przekładni dwusprzęgłowej opracowanej właśnie przez włoskiego producenta oznaczoną DDCT.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zużycie paliwa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy