Reklama

Skrzynia szybsza niż kierowca

Przekładnie dwusprzęgłowe stosowane są coraz chętniej przez producentów. Nie może to dziwić - oferują one nie tylko lepsze osiągi, ale również niższe zużycie paliwa niż w samochodach z konwencjonalnymi skrzyniami manualnymi lub automatycznymi.

Obecnie największym minusem przekładni dwusprzęgłowych jest ciągle wysoka cena. Np. Volkswagen za zamówienie auta z DSG życzy sobie dopłatę w wysokości 10 tys. zł.

Reklama

Jednak firma z Wolfsburga nie jest jedynym producentem, który w swojej ofercie posiada skrzynię dwusprzęgłową. Podobnym rozwiązaniem dysponuje również Fiat.

Na poniższym filmie prezentujemy zasadę działania przekładni dwusprzęgłowej opracowanej właśnie przez włoskiego producenta oznaczoną DDCT.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: zużycie paliwa | Nie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje