Silnik Volkswagena najlepszy!

Kto produkuje najlepsze silniki? W zakresie dużych pojemności - BMW, wśród małych - Toyota i Honda. Jednak prestiżowy tytuł International Engine of The Year 2006 zdobyła jednostka Volkswagena.

Międzynarodowe jury złożone z 61 dziennikarzy z 29 krajów (w tym gronie zabrakło przedstawiciela Polski, chociaż znalazł się np. Czech i Węgier) uznało za zwycięzcę benzynowy silnik VW o pojemności 1.4 l, który dzięki podwójnemu doładowaniu (poprzez sprężarkę mechaniczną i turbosprężarkę) uzyskuje moc 170 KM.

Silnik 1,4 l TSI jest produkowany w dwóch klasach mocy. W Golfie GT ma 170 KM i średnio spala 7,2 l / 100 km. Podczas jazdy poza miastem zużycie paliwa przez "Twincharger" spada do 5,9 l/100 km. Natomiast w Touranie TSI jednostka ta dysponuje mocą 140 KM i spala 7,5 l/100 km w cyklu mieszanym oraz 6,2 l/100 km w trasie (wg danych producenta).

Reklama

Silnik Volkswagena wyprzedził 3.5-litrową hybrydową jednostkę Toyoty, którą napędzany jest Lexus GS450h oraz 7-litrowy silnik Chevroleta stosowany w najmocniejszej Corvetcie Z06.

W kategorii ekonomiczności tryumfowały hybrydowe jednostki Toyoty (Prius) i Hondy (Civic IMA). Na trzecim miejscu znalazł się wysokoprężny silnik Fiata 1.3 JTD, który stosowany jest m.in. w Pandzie.

Z kolei w prestiżowej kategorii silników o najlepszych osiągach po raz kolejny zwyciężyła jednostka BMW 5.0 V10 znana z M5 i M6. Drugie miejsce przypadło Ferrari 4.3 V8 z modelu F430, a trzecie - podwójnie doładowanemu silnikowi Mercedes-AMG 6.0 stosowanemu w modelach SL65, CL65 i Maybachach.

Poniżej prezentujemy pełne wyniki International Engine of The Year 2006 wraz z punktacją.

Silnik roku 2006:

1. Volkswagen 1.4 TSI (Golf) - 250

2. Toyota 3.5 V6 Hybrid (GS450h) - 196

3. Chevrolet 7.0 V8 (Corvette Z06) - 123

4. Mercedes-AMG 6.2 (CLK, ML) - 117

5. Porsche 3.4 6-cyl. boxer (Cayman) - 102

6. Honda 1.8 (Civic) - 81

Najbardziej ekonomiczny:

1. Toyota Hybrid 1.5 (Prius) - 196

2. Honda Hybrid 1.3 IMA (Civic) - 127

3. Fiat-GM Diesel 1.3 (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki Ignis) - 111

4. Honda 3.0 V6 Hybrid (Accord) - 74

5. Toyota 3.5 V6 Hybrid (GS450h) - 54

6. Renault/Nissan Diesel 2.0 (Mégane, Laguna) - 49

O najlepszych osiągach:

1. BMW 5.0 V10 (M5, M6) - 342

2. Ferrari 4.3 V8 (F430) - 160

3. Mercedes-AMG 6.0 biturbo (SL65, CL65, Maybach) - 130

4. Chevrolet 7.0 V8 (Corvette ZO6) - 103

5. Porsche 3.8 (911) - 54

6. BMW 3.2 (M3, Z4 M) - 52

O pojemności poniżej 1.0:

1. Honda 1.0 IMA (Insight) - 282

2. Toyota 1.0 3-cyl. (Aygo, Yaris/Echo/Vitz, Citroen C1, Peugeot 107) - 239

3. Ford 1.0 turbo (EcoSport) - 144

4. Smart Diesel 0.8 (ForTwo) - 99

5. Suzuki 1.0 (Wagon R+) - 94

6. Smart 0.7 (ForTwo) - 81

O pojemności 1 - 1.4:

1. Volkswagen 1.4 TSI (Golf) - 264

2. Honda Hybrid 1.3 IMA (Civic) - 250

3. Fiat-GM Diesel 1.3 (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki Ignis) - 188

4. Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.4 (Citroën C2, C3, Xsara, Ford Fiesta, Fusion, Mazda 2/Demio, Peugeot 1007, 307) - 103

5. Toyota Diesel 1.4 (Yaris/Echo/Vitz, MINI) - 52

6. Volkswagen 1.4-litre FSI (GDI) (VW Polo, Golf) - 50

O pojemności 1.4 - 1.8:

1. Toyota Hybrid 1.5 (Prius) - 274

2. Honda 1.8 (Civic) - 129

3. MINI 1.6 Turbo (Cooper S) - 126

4. Renault Diesel 1.5 dCi (Clio, Modus, Mégane, Scénic, Nissan Micra/March, Almera, Tiida/Note/Versa) - 110

5. Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.6 - 106

6. Toyota 1.8 VVTL-I 190 - 94

O pojemności 1.8 - 2.0:

1. Volkswagen/Audi 2.0 FSI Turbo (Golf GTi , Audi A3, A4, A6, Skoda Octavia, Seat Leon) - 218

2. Honda 2.0 i-VTEC (Civic Type-R) - 131

3. Honda 2-litre (S2000 - Europa/Azja) - 126

4. BMW Diesel 2.0 (X3, 120d, 320d, 520d) - 108

5. Renault/Nissan Diesel 2.0 (Laguna, Mégane) - 97

6. Mitsubishi 2.0 Turbo (Evo IX, Outlander/Airtek) - 95

O pojemności 2.0 - 2.5:

1. Subaru 2.5 boxer Turbo (Forester, Impreza, Saab 9-2X) - 155

2. BMW 2.5 R6 (325, 525, Z4) - 153

3. Honda Diesel 2.2 (Civic, Accord (Europe), CR-V, FR-V) - 145

4. Mazda 2.3 GDI Turbo (6MPS) - 141

5. Toyota Diesel 2.2 D-CAT (Avensis, Corolla Verso, RAV4, Lexus IS220d) - 115

6. Fiat Diesel 2.4 JTD Multijet (Alfa 159, 166, Brera, Lancia Thesis, Fiat Croma) - 87

6. Honda 2.2 (S2000 - Ameryka Płn) - 87

O pojemności 2.5 - 3.0:

1. BMW Diesel 3.0 Twin Turbo (535d) - 278

2. BMW 3.0 R6 (Z4, 330, 530, 630, 730) - 182

3. Honda 3.0 V6 Hybrid (Accord) - 163

4. Audi/VW Diesel 3.0 V6 (A4, A6, A8, Q7, Touareg, Phaeton) - 92

5. Jaguar Diesel 2.7 V6 Twin Turbo (S-Type) - 76

6. BMW 3.0 R6 (330, X3, X5) - 73

O pojemności 3.0 - 4.0:

1. BMW 3.2 (M3, Z4 M) - 235

2. Toyota 3.5 Hybrid (GS 450h) - 189

3. Porsche 3.8 (911) - 156

4. Porsche 3.6 Turbo (911 Turbo) - 131

5. Toyota 3.3 Hybrid (Lexus RX 400h) - 102

6. Audi 3.2 V6 FSI (A4, A6, A8) - 89

O pojemności powyżej 4.0:

1. BMW 5.0 V10 (M5, M6) - 310

2. Ferrari 4.3 V8 (F430) - 159

3. Mercedes-AMG 6.0 biturbo (SL65, CL65, Maybach) - 108

4. Volkswagen Diesel 5.0 V10 (Touareg, Phaeton) - 91

5. Chevrolet 7.0 V8 (Corvette ZO6) - 78

6. Ferrari 5.7 V12 (612, Superamerica) - 75

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW | Honda | International | Corvette | Suzuki | Nissan | Volkswagen | jednostka | Fiat | Peugeot | Ford | Audi | porsche | silnik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy