Silnik 1.4 TSI z wyłączanymi cylindrami

Volkswagen wykonuje kolejny krok w kierunku ograniczenia zużycia paliwa.

Silnik 1.4 TSI
Silnik 1.4 TSIInformacja prasowa (moto)

Na początku przyszłego roku do sprzedaży trafi silnik 1.4 TSI wyposażony w system wyłączający dwa cylindry, gdy silnik nie pracuje pod dużym obciążeniem.

To pierwsze tego typu rozwiązanie w silniku czterocylindrowym. Dotychczas system taki można było spotkać w dużych, najczęściej ośmiocylindrowych jednostkach.

Według Volkswagena system w silniku 1.4 TSI pozwala obniżyć zużycie paliwa o 0,4 l/100 km, mierząc w cyklu pomiarowym NEDC. Wraz z systemem Stop/Start zysk wynosi 0,6 l/100 km.

System wyłączania cylindrów jest najbardziej efektywny podczas jazdy ze stałą, niewielką prędkością. Utrzymując 50 km/h na trzecim lub czwartym biegu, silnik zużywa prawie litr mniej niż standardowo, pracując na czterech cylindrach.

Informacja prasowa (moto)

W praktyce system działa, gdy prędkość obrotowa silnika wynosi między 1400 a 4000 obr/min, a moment obrotowy waha się między 25 a 75 Nm. Jak wynika z badań, w taki sposób w Europie przejeżdżane jest ok. 70 procent dystansu. Włączanie i wyłączanie cylindrów odbywa się oczywiście w sposób niezauważalny dla kierowcy, w zależności od położenia pedału gazu.

Volkswagen zapewnia przy tym, że wibracje i hałas generowane w trybie dwucylindrowym pozostają na niskim poziomie.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas