Siedem milionów na koncie

Skoda wyprodukowała właśnie siedmiomilionowy samochód w swej najnowszej historii - od momentu fuzji z firmą Volkswagen w 1991 r.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Modelem, który zapoczątkował transformację była skoda favorit, produkowana od 1988 r. W 1994 r. zastąpiła ją felicia. Od tego momentu portfolio modeli koncernu się poszerza.

Postęp technologiczny produktów spod znaku Skody nastąpił w 1996 r., wraz z pojawieniem się na rynku octavii, która w 2004 r. została poddana całkowitej rewitalizacji. Obok nadwozia kombi, liftback oraz sportowej wersji RS, na rynek weszła także odmiana scout.

Cztery lata później, w październiku 2008 r., Skoda zaprezentowała całkowicie odświeżoną wersję octavii - obecnie dostępną w ofercie koncernu.

Jednak kluczowym modelem w portfolio skody jest fabia, która zadebiutowała w 1999 r. Samochód ten pojawił się w trzech wersjach nadwozia - hatchback, kombi oraz sedan.

W 2007 r. swą poprzedniczkę całkowicie zastąpiła fabia drugiej generacji, dostępna obecnie z nadwoziem typu hatchback lub kombi. W 2001 r. modelem superb czeski koncern wkroczył na rynek aut klasy średniej wyższej. Flagowy model koncernu pojawił się w nowej odsłonie w ubiegłym roku.

W 2006 r. pojawił się na rynku roomster, niekonwencjonalny model pozycjonowany jako samochód kompaktowy o cechach MPV. Piątym modelem w portfolio Skoda Auto jest yeti, który miał swoją premierę podczas tegorocznego salonu samochodowego Geneva Motor Show. Skodą yeti koncern zadebiutował w klasie samochodów typu SUV.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas