Samochody Daewoo w Polsce
Jak dużo samochodów firmy Daewoo jeździ po polskich drogach? Czy dużo jest w naszym kraju Polonezów, które przekroczyły 10. rok życia? W których województwach jest ich najwięcej? W których województwach jest najwięcej nowych samochodów marek produkowanych przez Daewoo w Polsce?
Choć wiadomo, że upadek koreańskiej firmy-matki, Daewoo Motor nie pociągnie za sobą bankructwa jej polskich spółek, właściciele samochodów produkowanych przez tę firmę w Polsce mają powody do niepokoju. Właściciele nowych nie są pewni, czy w razie problemów z samochodem uda im się wyegzekwować od producenta gwarancję, właściciele starszych obawiają się kłopotów z częściami zamiennymi.
Ile na naszych drogach jest nowych, a ile najstarszych samochodów Daewoo-FSO? Z informacji firmy Claritas Polska, która prowadzi ogólnopolską akcję zbierania danych na temat stylów życia i zachowań konsumenckich Polaków, wynika, że Polonez, najbardziej popularny samochód, którego produkcję koreański koncern przejął wraz z fabryką na warszawskim Żeraniu, stanowi 10% wszystkich jeżdżących w Polsce aut osobowych. Połowa z tych Polonezów to samochody ponaddziesięcioletnie, wyprodukowane przed rokiem 1990. Oznacza to, że starym Polonezem jeździ co 20 polski kierowca.
Rekordowo dużo starych Polonezów jeździ w województwie Podlaskim. Stanowią one 7.3% wszystkich samochodów, co oznacza, że ponad dziesięcioletniego Poloneza prowadzi tam co 13 kierowca. Kolejne województwa na liście to Lubelskie (6,32%), Mazowieckie (6,27%), Łódzkie (5,41%) i Małopolskie (5,35%). Najmniej starych Polonezów widać na drogach zamożnego Wielkopolskiego (3,68% wszystkich samochodów, co 27 kierowca) Kujawsko-Pomorskiego (3,76 %), Lubuskiego i Zachodniopomorskiego (po 3.85%).
Gdzie samochody marek Daewoo-FSO są najchętniej kupowane? Najwięcej nowych (mniej niż 3-letnich) aut z Żerania jeździ po drogach woj. Śląskiego (5,86% wszystkich samochodów). Drugie miejsce zajmuje Mazowieckie (5,06%), a trzecie - Łódzkie (4.32%). Następne w kolejności są: Podlaskie (4,18%), Kujawsko-Pomorskie (4,06%) Małopolskie (3.99%) i Podkarpackie (3.86%). Listę zamykają Świętokrzyskie i Wielkopolskie, z wynikiem odpowiednio 3.25% i 3.53%.
Powyższe dane pochodzą z bazy danych firmy Claritas Polska, największego w Polsce zbioru danych o stylach życia i wyborach konsumenckich Polaków. Baza ta zawiera przekazane przez ponad 600 tys. rodzin odpowiedzi na ponad 140 szczegółowych pytań, zawartych w Ogólnopolskim Kwestionariuszu Produktów i Usług, który Claritas co roku rozsyła do gospodarstw domowych w całej Polsce. W oparciu o zebrane dane Claritas przygotowuje szczegółowe analizy, pomagające poznać i opisać typy konsumentów, i na tej podstawie dokładnie zidentyfikować potencjalnych odbiorców towarów i usług. Claritas Polska jest jedyną w Polsce firmą specjalizującą się w marketingu precyzyjnym, który na podstawie szczegółowych danych o stylach życia i preferencjach konsumenckich umożliwia producentom skierowanie oferty precyzyjnie do potencjalnych klientów. Należy do sieci Claritas, europejskiego lidera w marketingu precyzyjnym. W Polsce działa od 1998r.