Rozszerzona rzeczywistość w modelach Porsche?

Porsche zainwestowało w WayRay - rozwijający się start-up technologiczny z Zurychu, który opracowuje i wytwarza holograficzne techniki wyświetlania typu head-up z rozszerzoną rzeczywistością, a równocześnie pracuje nad harmonijną integracją wirtualnych obiektów z doznaniami z jazdy.

Porsche udzieliło WayRay wsparcia jako strategiczny i główny inwestor podczas obecnej rundy finansowania (seria C). Łączna jej wartość wynosi 80 mln dolarów (69 mln euro).

Porsche objęło udziały w start-upie WayRay wspólnie z Hyundai Motor, JVCKENWOOD oraz różnymi funduszami, pozycjonując się wśród inwestorów takich jak firma Alibaba Group.

Partnerstwo pomiędzy WayRay a Porsche stanowi element platformy innowacji "Startup Autobahn" i będzie teraz strategicznie poszerzane. Cel: dalsze postępy w opracowywaniu przyszłościowych rozwiązań technicznych oraz poszukiwaniu ich zastosowań w branży motoryzacyjnej. Aby rozwijać swoje projekty na nowych obszarach zastosowań, WayRay współpracuje z różnymi producentami.

WayRay zatrudnia obecnie ponad 250 osób. Siedziba szwajcarskiego start-upu mieści się w Zurychu, ale jego biura działają również w Rosji, Chinach i USA. W 2019 r. w Niemczech firma ma otworzyć swój zakład produkcyjny.

Reklama

W porównaniu z konwencjonalnymi, dostępnymi na rynku wyświetlaczami head-up WayRay oferuje znacznie mniejszy układ projekcyjny, który można zamontować w dowolnym pojeździe, niezależnie od architektury kokpitu. Technika ta jest aktualnie testowana zarówno pod kątem kierowców, jak i pasażerów - a tym samym oferuje potencjał wprowadzania nowych koncepcji w kontekście jazdy wysoko zautomatyzowanej.

Porsche postawiło sobie za cel konsekwentne poszerzanie portfolio swoich cyfrowych usług. Rozwiązania firmy WayRay oferują możliwość wizualnego wyświetlania informacji na temat ich funkcji na przedniej szybie samochodu.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy