Rozstrzygnięto przetarg - wygrał International Truck Alliance

Wczoraj rozstrzygnięto przetarg ogłoszony przez syndyka masy upadłości Daewoo Motor Polska dotyczący praw do produkcji i sprzedaży lublina 3. Wybrano ofertę International Truck Alliance z Londynu. Czy to oznacza, że lublin 3 opuści Lublin?  

Jak się dowiedzieliśmy, wpłynęły oferty od trzech firm: Andorii-Mot, International Truck Alliance i Hinduji. Jednak tylko dwie pierwsze wniosły wymagane wadium w kwocie 400 tys. dol. Hinduski koncern, który na początku roku przeprowadził audyt w upadłej DMP dotyczący lublina 3, nie wpłacił pieniędzy. Zamiast tego przysłał obszerny list, w którym wyjaśniał, że wobec braku sprecyzowanych warunków przetargu nie wystartuje w nim.

Komisja przetargowa, składająca się z syndyka Leszka Liszcza, kuratora wojewody wyznaczonego przez sąd prowadzący sprawę upadłości, a także przedstawicieli Rady Wierzycieli i banków, wybierała więc pomiędzy ofertami Andorii i zarejestrowanej w Londynie firmy. Wygrała ta ostatnia.

Reklama

W czym była lepsza od oferty produkującej obecnie lubliny 3 Andorii Mot? Mecenas Liszcz powiedział nam, że spełniła wszystkie warunki przetargu i zaoferowała o 500 tys. dolarów więcej niż Andoria. Zapowiedziała też inwestycje w wysokości 10 mln dolarów, a także prace badawczo rozwojowe podnoszące atrakcyjność lublina 3.

Wyniku przetargu nie chciał komentować Tadeusz Starowicz, prezes Andorii Mot. Zastrzegł, że zrobi to dopiero po otrzymaniu oficjalnego zawiadomienia. Zaskoczenia nie krył Wiesław Puch, dyrektor Zakładu Produkcji Samochodów Andorii Mot.

Co kryje się za nazwą International Truck Alliance? Jak powiedział nam mec. Liszcz jest to międzynarodowe konsorcjum składające się z firmy angielskiej, belgijskiej oraz dwóch rosyjskich: Chimeksu i największego producenta ciężarówek, Kamaza. Co oznacza zwycięstwo w przetargu? Zgodnie z warunkami musi natychmiast zawrzeć umowę sprzedaży z zobowiązaniami wynikającymi z oferty i bezzwłocznie wpłacić całą oferowaną kwotę. Co w zamian otrzymuje? Prawo do produkcji lublina 3 i wykupienia od wierzycieli elementów potrzebnych do montażu auta. Może produkować lublina 3 na terenie DMP, ale może też przenieść cykl w inne miejsce po zagwarantowaniu zakończenia produkcji w toku i realizacji zawartych wcześniej kontraktów na dostawy lublina 3 i honkera. Musi też w tym przypadku zapewnić zatrudnienie osobom pracującym przy montażu samochodów.

Jak poinformował nas mec. Liszcz decyzja o sprzedaży jest ostateczna. Transakcja powinna zostać sfinalizowana w ciągu trzech-czterech miesięcy.(Kurier Lubelski)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: upadłości | united | Lublin | przetarg | International
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy