Renault na Tajwanie

W celu przyspieszenia rozwoju swojej sprzedaży w Tajwanie, koncern Renault podpisał umowę z Yulon Motor, firmą będącą wieloletnim partnerem Nissana na tamtym terenie. Umowa podpisana przez Patricka Debrot, Dyrektora Renault ds. Azji Pacyfiku i Yen Kai-Tai, Wice-prezesa Rady Nadzorczej i Prezesa Yulon Motor Co., Ltd zakłada znaczący rozwój handlowy marki w tym kraju. Renault ma zamiar docelowo osiągnąć 5% udziału w rynku, celem pośrednim jest natomiast udział 1,2%, który zostanie uzyskany dzięki stopniowemu wprowadzaniu od 2001 roku modeli Scénic, Clio i Nowej Laguny.

W celu przyspieszenia rozwoju swojej sprzedaży w Tajwanie, koncern Renault podpisał umowę z Yulon Motor, firmą będącą wieloletnim partnerem Nissana na tamtym terenie. Umowa podpisana przez Patricka Debrot, Dyrektora Renault ds. Azji Pacyfiku i Yen Kai-Tai, Wice-prezesa Rady Nadzorczej i Prezesa Yulon Motor Co., Ltd zakłada znaczący rozwój handlowy marki w tym kraju. Renault ma zamiar docelowo osiągnąć 5% udziału w rynku, celem pośrednim jest natomiast udział 1,2%, który zostanie uzyskany dzięki stopniowemu wprowadzaniu od 2001 roku modeli Scénic, Clio i Nowej Laguny.

W celu przyspieszenia rozwoju swojej sprzedaży w Tajwanie, koncern Renault podpisał umowę z Yulon Motor, firmą będącą wieloletnim partnerem Nissana na tamtym terenie. Umowa podpisana przez Patricka Debrot, Dyrektora Renault ds. Azji Pacyfiku i Yen Kai-Tai, Wice-prezesa Rady Nadzorczej i Prezesa Yulon Motor Co., Ltd zakłada znaczący rozwój handlowy marki w tym kraju. Renault ma zamiar docelowo osiągnąć 5% udziału w rynku, celem pośrednim jest natomiast udział 1,2%, który zostanie uzyskany dzięki stopniowemu wprowadzaniu od 2001 roku modeli Scénic, Clio i Nowej Laguny.

Reklama

Zgodnie z porozumieniem Yulon Motor będzie importowała z Francji samochody Renault i zapewniała ich dystrybucję poprzez swoją obecną sieć koncesjonerów. Stopniowo, w oparciu o istniejącą sieć Nissana, rozwijana będzie sieć handlowa Renault. Docelowo będzie obejmowała 16 salonów, niezależnych od salonów Nissana tak, aby zachować tożsamość obu marek. Przeglądy i naprawy zapewni sieć 16 zakładów serwisowych pokrywająca teren całego kraju, charakteryzującego się wysokim stopniem urbanizacji (70%).

Tajwan, w którym w 1999 roku sprzedano 412 586 samochodów, stanowi piąty co do wielkości rynek azjatycki. Posiada również znaczny potencjał wzrostu sprzedaży importowanych samochodów w związku z bliskim przystąpieniem do WTO (Światowej Organizacji Handlu).

Renault sprzedał łącznie w Tajwanie 150 000 samochodów. Na rynku tym oferowano kolejno Renault 9 (wprowadzone w 1983), Renault 11 (1985), Renault 21 (1987), Renault Express (1989), Renault 19 (1990), Renault Luxmore na bazie R9 (1993), Twingo Easy (1994) i w niedalekiej przeszłości Twingo Automatic (1997).

Patrick Debrot podkreślił, że podpisanie umowy z Yulon Motor stanowi ważny etap w rozwoju Renault w Tajwanie i szerzej, w regionie Azji Pacyfiku. Było to możliwe dzięki wsparciu Nissana, który ułatwił nawiązanie kontaktu ze swoim wieloletnim parterem, w ramach poszukiwania synergii i możliwości współdziałania połączonych koncernów Renault-Nissan.

Yulon Motor, utworzona w czerwcu 1953 roku przez p. Tjing-Ling Yena, podpisała z Nissanem umowę o współpracy technicznej w grudniu 1957 roku. Obecnie Nissan posiada 25% udziałów Yulon Motor, której kapitał wynosi 498,04 mln USD. W 1999 roku firma osiągnęła obroty w wysokości 1 417,8 mln USD, a jej zysk brutto wyniósł 131,08 mln USD.

Yulon Motor zatrudnia ponad 2 600 osób. Jej sieć handlowa liczy 16 koncesjonerów, 133 salony i 118 zakładów serwisowych. W lutym 1999 firma uzyskała certyfikat ISO 14001, a w listopadzie 1998 roku otworzyła Yulon Asia Technical Center - ośrodek badawczo-rozwojowy, którego zadaniem jest ułatwienie adaptacji produktów do wymogów lokalnych klientów. Yulon Motor oferuje również kompletną ofertę usług samochodowych, obejmujących finansowanie sprzedaży, ubezpieczenia i pomoc drogową.

Dzięki swojemu partnerowi, Nissan zajmuje w Tajwanie mocną pozycję. Marka zdobyła drugie miejsce na rynku samochodów osobowych (22,5% udziału), a jej sprzedaż w 1999 wyniosła 70 203 samochody. Nissan Cefiro, montowany na miejscu w zakładzie Yulon Motor w San Yi Miao Li jest liderem na rynku samochodów klasy S i drugim pod względem wielkości sprzedaży modelem na rynku tajwańskim (29 324 sprzedanych sztuk w 1999). W październiku 2000 wprowadzono do sprzedaży nową wersję tego cieszącego się sukcesem auta.

Yen Kai-Tai, Wice-prezes Rady Nadzorczej i Prezes Yulon Motor Co. Ltd, oświadczył, że produkty marki Renault stanowią uzupełnienie oferty Nissana w Tajwanie, a w szczególności innowacyjny Scénic, który nie ma odpowiednika na rynku tajwańskim.

Toshiyuki Shiga, Dyrektor Nissana oświadczył, że wprowadzenie do sprzedaży samochodów Renault pozwoli wszystkim trzem partnerom na poszerzenie oferty produktów i pozyskanie nowych klientów ceniących modele europejskie. Kupujący będą mogli nabyć samochody Renault po konkurencyjnych cenach dzięki możliwościom współdziałania struktur wspólnego zaplecza. Klienci Renault będą mogli oddawać swoje samochody do przeglądu i naprawy we wszystkich istniejących na terenie całego kraju serwisach Nissana. Stanowi to duży atut zarówno dla klientów jak i koncesjonerów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Nissan | samochody | koncern | Tajwan | motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy