Producenci aut mają dopłacić do cyfryzacji radia?

Przemysł samochodowy musi się włączyć w proces digitalizacji radia, ponieważ ponad 60 proc. użytkowników rynku odbiorców to osoby, które słuchają radia podczas podróży – zauważa prezes Polskiego Radia Barbara Stanisławczyk-Żyła.

Prezes mówiła o tym podczas trwającej w czwartek w Krakowie konferencji "DAB+, radio hybrydowe i europejskie strategie cyfryzacji" zorganizowanej przez Polskie Radio.

W spotkaniu w Centrum Kongresowym ICE uczestniczą przedstawiciele mediów z całej Europy oraz przedstawiciele krajów, które mają większe niż Polska doświadczenia w cyfryzacji nadawania radiowego.

Prezes Polskiego Radia podkreśliła, że ważną rolę w digitalizacji radia będzie odgrywać przemysł samochodowy. "Przemysł samochodowy musi się włączyć w proces digitalizacji radia, ponieważ ponad 60 proc. użytkowników rynku odbiorców to osoby, które słuchają radia podczas podróży" - zaznaczyła.

Reklama

Dodała, że trudno określić przyszłość digitalizacji w Polsce, bo to "proces decyzyjny, w którym musi uczestniczyć państwo". "Bardzo się staramy, aby taką dyskusję na poziomie państwa podjąć" - powiedziała. Podkreśliła, że to na poziomie państwa musi zapaść decyzja o tym, kiedy radio przełączy się na nowe technologie.

Prezes zwróciła też uwagę na zalety cyfrowego nadawania. Jedną z podstawowych zalet takiej technologii jest możliwość budowania wielu programów na tej samej częstotliwości. "Media publiczne, szczególnie Polskie Radio, mają problem z częstotliwościami. Ten zakres częstotliwości został +oddany+ w dużym stopniu mediom komercyjnym, które kontrolują w Polsce 70 proc. rynku - to bardzo dużo" - powiedziała.

Wśród zalet cyfrowego nadawania radiowego jest też lepsza, niż podczas analogowego nadawania, jakość dźwięku, łatwe wyszukiwanie stacji po nazwie oraz łatwość wyszukiwania informacji o utworach i wykonawcach.

Od redakcji:

Trudno nam powiedzieć o co dokładnie chodzić może pani Stanisławczyk-Żyle, kiedy mówi o konieczności partycypacji producentów samochodów w digitalizacji radia. Przecież już od lat obecne są na rynku modele, których fabryczne zestawy audio dają możliwość odbierania stacji radiowych nadawanych cyfrowo. Pojawia się więc pytanie czy pani prezes jest świadoma tego, że producenci aut już od dawna wykorzystują w swoich modelach odpowiednią technologię? A może uważa ona, że przemysł motoryzacyjny powinien finansowo wesprzeć rozszerzenie zasięgu cyfrowego radia?

PAP/INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy