Porsche kupuje udziały w Rimacu
Porsche kupiło 10 procent akcji firmy Rimac Automobili, która produkuje elektryczny hipersamochód oraz komponenty do elektrycznych pojazdów.
Założyciel chorwackiej firmy, 30-letni Mate Rimac, w 2009 r. we własnym garażu rozpoczął prace nad realizacją swojej wizji - chciał budować elektryczne auta sportowe, które będą zarówno szybkie, jak i ekscytujące. W marcu tego roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Rimac zaprezentował najnowszą wersję swojego hipersamochodu na prąd - C Two. Dwuosobowa maszyna generuje moc około 2000 KM i osiąga prędkość maksymalną 412 km/h. Jej zasięg wynosi 650 km, a "tankowanie" akumulatora do poziomu 80% - w przypadku skorzystania z systemu szybkiego ładowania o mocy 250 kW - zajmuje 30 minut. Ponadto firma Rimac opracowuje i wytwarza akumulatory oraz wysokowydajne układy napędowe do pojazdów elektrycznych (wykorzystuje je między innymi Koenigsegg oraz Aston Martin).
"Budując całkowicie elektryczne, dwuosobowe auta sportowe, takie jak Concept One czy C Two, a także podstawowe zespoły do samochodów, Rimac w imponujący sposób demonstruje swoje kwalifikacje w dziedzinie elektromobilności" - mówi Lutz Meschke, wiceprzewodniczący zarządu oraz członek zarządu ds. finansów i IT w Porsche. A następnie dodaje - "Czujemy, że podejście i pomysły Rimaca są wyjątkowo obiecujące, dlatego liczymy na naszą ścisłą współpracę w postaci partnerstwa rozwojowego".
Rimac ma siedzibę w Zagrzebiu. Firma dynamicznie się rozwija - obecnie zatrudnia łącznie około 400 pracowników. W ramach swojej działalności skupia się głównie na technologii wysokonapięciowych akumulatorów, elektrycznych układach napędowych oraz rozwoju cyfrowych interfejsów człowiek-maszyna (HMI). Co więcej, za pośrednictwem swojej spółki zależnej Greyp Bikes, założonej w 2013 r., Rimac projektuje i produkuje elektryczne rowery.
"Obecne partnerstwo to dla firmy Rimac istotny krok na naszej drodze - chcemy dostarczać dla przemysłu komponenty i systemy z dziedziny elektryfikacji, łączności oraz z jakże ekscytującego obszaru zaawansowanych układów wspomagających kierowcę" - wyjaśnia dyrektor generalny firmy Mateo Rimac.