Polska firma w drodze do potęgi. Zdominujemy europejski rynek?

Wielton umacnia pozycję jednego z liderów europejskiego rynku. Polska firma porozumiała się właśnie z francuską spółką Dauphine Investissements w sprawie przejęcia pozostałych udziałów marki Fruehauf.

Wielton zdominował rynek naczep samochodowych
Wielton zdominował rynek naczep samochodowychWojciech StróżykReporter

Ta ostatnia jest wiodącym producentem naczep i przyczep do pojazdów ciężarowych we Francji. Jej udział w lokalnym rynku sięga aż 44 proc. Firma posiada swój zakład produkcyjny we francuskim Auxerre zatrudniający około 400 osób.

Przypominamy, że już w 2015 roku polski Wielton nabył większościowy, obejmujący 65,31 proc. akcji, pakiet firmy Fruehauf od  MBO Capital 2 FCPR i kilku akcjonariuszy mniejszościowych. Wartość transakcji wyniosła wówczas 9,5 mln euro.

W posiadaniu spółki Dauphine Investissements jest obecnie 34,69 porc. udziałów w Fruehauf. Firma z Wielunia zadeklarowała się zapłacić za nie ok. 11 mln euro. Kwota obejmuje podstawową cenę nabycia (6,6 mln euro), jej waloryzację oraz premię wynikającą z wyników finansowych Fruehauf SAS osiągniętych w latach 2015-2016 i pierwszym półroczu 2017 roku.

Polski Wielton jest obecnie trzecim co do wielkości producentem naczep i przyczep dla pojazdów ciężarowych w Europie. Od 1 stycznia do końca października firma sprzedała ogółem 11 327 naczep i przyczep (drogowych i skierowanych dla rolnictwa). To skumulowanych wynik wszystkich należących do polskiego producenta marek: Wielton, Viberti i Fruehauf. Warto dodać, że blisko 70 proc. ogółu produkcji polskiej grupy (7 811 szt.) trafiło do wymagających, zagranicznych nabywców.

Paweł Rygas

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas