Polacy chcą skodę fabię
Podsumowanie wyników sprzedaży nowych samochodów osobowych w 2006 r. przyniosło znakomite wiadomości dla Skody. Marka powtórzyła sukces sprzed roku i kolejny raz została liderem polskiego rynku motoryzacyjnego.
Od stycznia do grudnia 2006 r. z salonów Skody wyjechały łącznie 28 783 samochody. Co pozwoliło zostawić w tyle Toyotę - 27 884 sprzedane auta, Opla - z wynikiem 24 942 kupionych przez polskich kierowców pojazdów oraz Fiata, którego wolumen sprzedaży ukształtował się na poziomie 24 283 sztuk.
Pierwszą piątkę najpopularniejszych marek na naszym rynku motoryzacyjnym zamknął w 2006 r. Ford, który zdołał przekonać do swoich produktów 17 712 klientów. Wynik Skody dał jej 12,04% udziałów w rynku (11,74% w 2005 r.). Główni konkurenci zdobyli odpowiednio: 11,67% (Toyota), 10,43% (Opel), 10,16% (Fiat) oraz 7,41% (Ford).
W rozbiciu na poszczególne modele Skody tradycyjnie najpopularniejsza była fabia, która jednocześnie została najczęściej kupowanym samochodem osobowym w Polsce. Łącznie z salonów wyjechało 16 473 tych samochodów (klienci najchętniej wybierali wersję combi, sprzedano aż 7 499 aut w tej wersji nadwoziowej).
Drugim modelem w tym zestawieniu jest octavia tour, z wolumenem sprzedaży na poziomie 5 441 sztuk. Niewiele mniej polskich kierowców wybrało model octavię w nowej wersji (5 360 sprzedanych samochodów).
Tym sposobem, według klasyfikacji Samaru, octavia została drugim co do popularności samochodem w Polsce.
Flagowa limuzyna marki - superb - znalazła uznanie 856 klientów. Z kolei roomster, czyli najnowszy model koncernu z Mlada Boleslav, od swojej handlowej premiery na polskim rynku w lipcu 2006 r. zanotował wynik sprzedaży na poziomie 653 sztuk.