Peugeot 208. Chciałbyś to auto z matowym lakierem?

Jedna z żelaznych zasad handlu mówi o tym, że "towar kupuje się oczami". Nie dziwi więc fakt, że producenci aut przywiązują tak ogromną wagę do stylizacji pojazdów.

Na końcowy efekt ogromny wpływ ma również kolor oraz rodzaj lakieru, jakim wykończona została karoseria. W tej kwestii nową jakość zapowiada odświeżony Peugeot 208, który pojawić ma się w sprzedaży już w czerwcu. Auto ma być pierwszym pojazdem skierowanym do masowego odbiorcy, którego nabywcy będą się mogli zdecydować na innowacyjne - zarezerwowane do tej pory dla samochodów budowanych ręcznie - lakiery strukturalne.

Z technicznego punktu widzenia jest to prawdziwe osiągnięcie, chronione międzynarodowym patentem. Ich wprowadzenie do produkcji przemysłowej wymagało specjalnych prac rozwojowych trwających blisko 4 lata. Spodnie powłoki (zabezpieczenie antykorozyjne, lakier bazowy i kolor bazowy) są takie same jak w klasycznym lakierze metalicznym. Innowacja tkwi w składzie i sposobie nakładania wierzchniej warstwy lakieru bezbarwnego - tzw. klaru. Lakiery te zawierają składniki strukturalne oraz drobne cząstki krzemionki i mikrokulki poliamidu. Cząstki krzemu zatopione w żywicy zapewniają matowe wykończenie i ziarnistą fakturę oraz wytrzymałość, podczas gdy mikrokulki poliamidu nadają powłoce lakieru charakterystyczną strukturę.

Reklama

Ponieważ dolne warstwy podkładowe są identyczne, na tym samym automatycznym stanowisku można nakładać lakier klasyczny jak i strukturalny. To innowacyjne rozwiązanie produkcji zapewnia jej większą elastyczność, a jednocześnie umożliwia wprowadzenie nowych lakierów na szeroką skalę i ich zaoferowanie po konkurencyjnej cenie. Lakiery te, zazwyczaj bardzo drogie (ich cena może sięgać 6000 euro!) i zarezerwowane dla krótkich serii produkcyjnych lub samochodów premium są teraz dostępne w cenie lakierów perłowych. Ich cena w Europie sytuuje się na poziomie poniżej 800 euro, czyli zaledwie o 180-20 euro więcej w stosunku do lakieru metalicznego.

Początkowo klienci decydujący się na odświeżonego 208 będą mieli do wyboru dwa odcienie: Ice Grey i Ice Silver. Ich matowe, aksamitne wykończenie podkreśla każde z załamań karoserii. Nowe lakiery silnie reagują na zmiany oświetlenia - gra światłocieni przyciąga wzrok w odróżnieniu od zwykłych matowych lakierów, które spłaszczają bryły i sprawiają, że linia nadwozia staje się mniej wyraźna. Warto też dodać, ze nowe lakiery są bardziej wytrzymałe i łatwiejsze w utrzymaniu, niż klasyczne matowe lakiery. Są również bardzo odporne na drobne zarysowania i dobrze znoszą częste mycie pod ciśnieniem lub w myjni mechanicznej.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy